Alle artikelen over Klantenbinding

Laat zien dat u ongewapend bent Communicatie - 8,4 (14 stemmen) - 1 reacties Een verborgen agenda, van de ander of van u, die toch aan het licht komt, kan rampzalige gevolgen hebben. Voorkomen is beter dan genezen: advies over transparant zijn.
Lees verder..
Hulp bieden Gunfactor - 9,1 (11 stemmen) Eens wat anders: een radio-interview, over die zo belangrijke gunfactor. “Hoor” wat u kunt leren van Chimpansees en waarom helpen zinvoller is dan borrelen.
Lees verder..
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer Persoonlijke ontwikkeling - 8,5 (25 stemmen) Wij hebben evenveel uren in een dag als een eeuw geleden, maar zó-veel meer om te doen. En toch, neem even de tijd voor dit artikel, leer waarom geduld goed is voor de omzet en ontdek hoe het anders kan.
Lees verder..
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd Concurrenten - 8,0 (5 stemmen) Verrassende out-of-the-box service bieden kan u heel veel opleveren, maar het vereist ook zorgvuldige planning en inventieve ideeën. Ontdek hoe u zoiets aanpakt..
Lees verder..
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk Relatiebeheer Het belang van goed relatiebeheer kan niet genoeg worden benadrukt. Zeker nu de klant van ‘koning’ een VIP is geworden.
Lees verder..
Aandacht geven: een groeimarkt! Aandacht - 8,3 (19 stemmen) - 1 reacties Wie nooit meer een klant kwijtraakt, wordt vanzelf succesvol. Theoretisch gezien is het eenvoudig om al je klanten te behouden. Gewoon een kwestie van aandacht geven. Waarom is het dan toch zo moeilijk?
Lees verder..
Wat u nog niet wist over luisteren Luisteren - 8,3 (52 stemmen) - 4 reacties Betrapt u zichzelf weleens op slecht luisteren? Waarschijnlijk komt dat door 1 van deze 5 motieven. Leer deze inzichten te gebruiken om een betere luisteraar te zijn.
Lees verder..
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! Acquisitie - 10,0 (1 stemmen) - 2 reacties De vooruitzichten zijn dat we uit het dal komen. Maar vertrouwen we daar ook op, of blijven we op onze handen zitten? Lees hier waarom juist NU de tijd voor actie is.
Lees verder..
Versterk de impact van wat u geeft Verkooptechniek - 8,4 (16 stemmen) Onbaatzuchtig iets weggeven kan uw positie, uw goede naam, bij klanten of prospects enorm versterken. Maar geven lijkt makkelijker dan het is. Doe uw voordeel met deze tips.
Lees verder..
De meeste klanten klagen niet Klachten Bedrijven worden dagelijks geconfronteerd met fouten van leveranciers. De meeste gaan rechtstreeks naar de concurrent! Als er wordt geklaagd heb je geluk. Lees hier waarom en doe er je voordeel mee.
Lees verder..
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ Vertrouwen - 8,7 (35 stemmen) - 3 reacties Mensen op voorhand vertrouwen is niet naïef of soft, het is een moedige daad. U loopt een fiks risico. Maar is dat echt zo? De praktijk wijst anders uit. Ontdek wat vertrouwen geven voor u kan doen.
Lees verder..
Het ABC van bellen in deze tijd: Aanhouden Bellen Corona Follow-up - 7,5 (37 stemmen) Het kan niet uitblijven, de telefoon in Corona tijd. Hoe ga je ermee om? Wat zijn de voor- en nadelen en vooral. Wat doe jij?
Lees verder..
20 ideeën voor nieuwe klanten Verkoopkansen - 8,3 (27 stemmen) - 1 reacties Lukt verkopen even niet? Pak het eens heel anders aan! Welke van deze 20 verrassende ideeën vindt u de beste?
Lees verder..
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! Verkoopstrategie - 7,4 (26 stemmen) - 1 reacties In concurrerende markten kan het handig zijn uzelf van een hefboom te verzekeren om deals binnen te halen. Hoe doet u dat en wat zijn de valkuilen?
Lees verder..
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk Geloofwaardigheid - 7,2 (40 stemmen) - 1 reacties Uw geloofwaardigheid is uw belangrijkste bezit. Het is ook een mijnenveld. Bewust en onbewust gedrag kan u veel kosten. 7 tips om het beeld dat u uitstraalt positief te houden.
Lees verder..
De klantgerichtheid bij mijn slager Klantencontact - 8,7 (44 stemmen) - 4 reacties Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend.
Lees verder..
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (68 stemmen) - 19 reacties Ik krijg veel brieven waar ik niet om heb gevraagd. Soms belt een verkoper deze brief na. Heeft dit zin?
Lees verder..
Acht tips voor succesvol offreren Offertes - 7,7 (51 stemmen) - 10 reacties Een offerte is een logische stap in het verkoopproces. Maar is het wel altijd noodzakelijk? En hoe schrijft u een offerte die scoort?
Lees verder..
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant Klanttevredenheid - 7,7 (51 stemmen) - 12 reacties Behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Dat is het verschil tussen tevredenheid en loyaliteit. Lees hoe u kunt inzetten op dat laatste.
Lees verder..
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust Verkooptactiek - 7,7 (13 stemmen) - 2 reacties Het belangrijkste in het verkoopvak is een vertrouwensband creëren. Hoe u dat doet maakt het verschil: wordt u een allemansvriend, of een topverkoper?
Lees verder..
Hoeveel korting wilt u? Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen Acquisitie - 7,1 (58 stemmen) - 9 reacties
Hoe heet u ook alweer? Netwerken - 6,7 (11 stemmen)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! Taalgebruik - 7,9 (57 stemmen) - 8 reacties
Wij ook van jou... Klantvriendelijkheid - 4 reacties
De 7 doodzonden van het verkoopgesprek Gesprekstechniek - 7,0 (82 stemmen) - 4 reacties
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..