Alle artikelen over Klanten

Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme Verkoopsucces - 8,8 (8 stemmen) - 2 reacties Aankoopbeslissingen rusten vaak op drie pijlers. Ontdek hier welk dat zijn en hoe u ze effectief inzet om uw verkoopsucces te vergroten.
Lees verder..
Hulp bieden Gunfactor - 9,1 (11 stemmen) Eens wat anders: een radio-interview, over die zo belangrijke gunfactor. “Hoor” wat u kunt leren van Chimpansees en waarom helpen zinvoller is dan borrelen.
Lees verder..
Als een vis in het water Zelfontwikkeling - 9,3 (9 stemmen) - 1 reacties Mensen zijn gewoontedieren, ook salesprofessionals en hun klanten. We hebben spiegels nodig om fundamentele zaken die we kunnen verbeteren te herkennen. Lees hier hoe dat werkt en wat jij kan doen.
Lees verder..
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten Acquisitie - 2 reacties Een mooie zin om mee te beginnen en je eens even door de war te schudden. Dat kan je ook met je klanten doen. Verras ze! Lees hier waarom en hoe.
Lees verder..
Duurzame sales 2023: maak veel lawaai! Acquisitie - 10,0 (1 stemmen) De vooruitzichten zijn dat we uit het dal komen. Maar vertrouwen we daar ook op, of blijven we op onze handen zitten? Lees hier waarom juist NU de tijd voor actie is.
Lees verder..
‘Dat doen wij al jaren zo!’ Creativiteit in de verkoop - 9,3 (10 stemmen) - 1 reacties Strategieën, regels en playbooks, ze kunnen geweldige resultaten boeken. Maar soms is het nodig om een uitzondering te (mogen) maken. Lees hier wat een beetje flexibiliteit voor u kan doen.
Lees verder..
Geld en Gedrag Klantengedrag - 9,4 (9 stemmen) Vrijwel allemaal doen we aan ‘mentaal boekhouden’. Wat dat is en hoe je het als sales professional in je voordeel kan laten werken lees je hier.
Lees verder..
Prikkel het veranderbrein van jouw klant Marketing - 9,1 (11 stemmen) Alle supermarktfolders gooi ik weg, op één na. Met de reden waarom kan jij je voordeel doen in verkoopgesprekken.
Lees verder..
Versterk de impact van wat u geeft Verkooptechniek - 8,4 (16 stemmen) Onbaatzuchtig iets weggeven kan uw positie, uw goede naam, bij klanten of prospects enorm versterken. Maar geven lijkt makkelijker dan het is. Doe uw voordeel met deze tips.
Lees verder..
Turkse koffie Aandacht - 9,5 (4 stemmen) Als verkoper kan je een enorm concurrentie voordeel creëren door in te zetten op oprechte interesse in de klant als persoon. Lees hier hoe je dat aanpakt.
Lees verder..
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld Koude acquisitie - 6,0 (2 stemmen) In het land van koude acquisitie is het vooral een kwestie van volhouden. Waar anderen afhaken begint het pas. Lees hier hoe je dat aanpakt.
Lees verder..
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? Adressen verzamelen - 9,4 (25 stemmen) - 1 reacties Wie ga je benaderen en waarom? Waar maak je de meeste kans? Welke adressen mogen door de shredder? Lees alle antwoorden en doe je voordeel met deze tips voor een optimale hitlist.
Lees verder..
De meeste klanten klagen niet Klachten - 2 reacties Bedrijven worden dagelijks geconfronteerd met fouten van leveranciers. De meeste gaan rechtstreeks naar de concurrent! Als er wordt geklaagd heb je geluk. Lees hier waarom en doe er je voordeel mee.
Lees verder..
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ Vertrouwen - 8,7 (35 stemmen) - 3 reacties Mensen op voorhand vertrouwen is niet naïef of soft, het is een moedige daad. U loopt een fiks risico. Maar is dat echt zo? De praktijk wijst anders uit. Ontdek wat vertrouwen geven voor u kan doen.
Lees verder..
High end klanten – 5 strategieën Verkoopstrategie - 8,8 (12 stemmen) Je omzet eens flink verhogen? Kijk eens naar je mogelijkheden bij high end klanten. Gebruik deze tips en ervaringen om een vliegende start te maken.
Lees verder..
Omarm ieder bezwaar Bezwaren - 8,2 (9 stemmen) Bezwaren kunnen verdraaid lastig zijn. Ze kunnen je verkooptraject tot stilstand brengen. Maar, ze bieden ook kansen. Lees hier hoe je uit een bezwaar meer verkoopsucces haalt.
Lees verder..
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? Communicatie - 8,5 (8 stemmen) Wel eens het gevoel gehad dat een belangrijke beslisser jou niet serieus nam? Met deze 7 tips krijg je wel een goed contact met de CEO.
Lees verder..
Slim om met dummies te werken Adviserend Verkopen - 9,0 (2 stemmen) - 2 reacties Uw klant als een dummie behandelen en uzelf als een expert neerzetten... dat lijkt gedurfd. Toch is de boekenreeks ‘voor dummies’ al jaren een groot succes. Ontdek hier hoe u ‘de dummie-aanpak’ in kan zetten.
Lees verder..
IMPACT van de EERSTE indruk! Eerste indruk - 7,5 (4 stemmen) Dat de eerste indruk heel belangrijk is, is inmiddels een ‘waarheid als een koe’. Lees verder om in te zien hoe belangrijk die eerste indruk werkelijk is.
Lees verder..
Tien ideeën om de beste kennis op te doen Zelfontwikkeling - 8,8 (9 stemmen) - 1 reacties Als salesprofessional moet je alle relevante kennis over je markt en het vakgebied van je klanten verwerven. De beste tien ideeën hoe dit aan te pakken staan in dit artikel op een rijtje.
Lees verder..
Aandacht geven: een groeimarkt! Aandacht - 8,3 (19 stemmen) - 1 reacties
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen Verkoopgesprek - 9,1 (20 stemmen) - 2 reacties
Nieuw leven in afgeschreven prospects Koude Acquisitie - 8,0 (1 stemmen)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! Tegenwerpingen - 7,2 (6 stemmen) - 1 reacties
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,7 (10 stemmen)
Een millennial als klant Koopgedrag - 8,8 (41 stemmen) - 3 reacties
Vertrouwen winnen in 5 stappen Acquisitie - 8,5 (11 stemmen) - 1 reacties
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten Moeilijke klanten - 8,6 (12 stemmen) - 2 reacties
Blinde vlekken als competitief voordeel Acquisitie - 9,9 (37 stemmen) - 1 reacties
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk Acquisitie - 8,0 (1 stemmen) - 1 reacties
Wacht even… - wat u kunt doen met wachttijd Concurrenten - 8,0 (5 stemmen)
Het ABC van bellen in deze tijd: Aanhouden Bellen Corona Follow-up - 7,5 (37 stemmen)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag Salesstrategie - 7,2 (9 stemmen)
Verkoop mij deze pen maar eens! Verkooptechniek - 7,7 (57 stemmen) - 4 reacties
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? Afsluiten - 8,4 (11 stemmen)
Wat u nog niet wist over luisteren Luisteren - 8,3 (49 stemmen) - 4 reacties
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? Bezwaren - 9,0 (12 stemmen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters Lastige klanten - 8,6 (15 stemmen)
Nieuwe business via nieuwe kanalen Nieuwe klanten - 7,8 (26 stemmen)
Hoe sluit u een topdeal? Verkopen aan grote klanten - 7,5 (4 stemmen)
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden Netwerken - 8,9 (31 stemmen) - 1 reacties
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? Verkoopgesprek - 9,6 (21 stemmen) - 3 reacties
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten Moeilijke klanten - 8,5 (24 stemmen)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ Verkoopstrategie - 8,6 (11 stemmen) - 2 reacties
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! Eerste indruk - 8,5 (50 stemmen) - 3 reacties
Tijd is geld, maar met geduld verkoopt u meer Persoonlijke ontwikkeling - 8,5 (25 stemmen)
Meer omzet met de Buyers Journey Sales Management - 6,0 (4 stemmen)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects Klantencontact - 7,3 (45 stemmen) - 1 reacties
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt Onderhandelen - 7,0 (8 stemmen)
Groeien van binnenuit Persoonlijke ontwikkeling - 9,6 (14 stemmen)
Laat zien dat u ongewapend bent Communicatie - 8,4 (14 stemmen)
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? Behoeften bepalen - 6,9 (14 stemmen)
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,0 (24 stemmen)
De goed geïnformeerde klant: kans of excuus? Moeilijke klanten - 8,1 (9 stemmen) - 1 reacties
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? Offertes - 5,0 (1 stemmen)
De kracht van geven Verkoopsucces - 8,8 (20 stemmen) - 4 reacties
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! Acquisitie - 8,4 (11 stemmen)
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… Acquisitie - 6,6 (13 stemmen) - 1 reacties
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen Closing - 8,6 (20 stemmen)
Kunt u een mooi prijsje maken? Prijs - 8,1 (55 stemmen) - 2 reacties
Meningen en feiten: bent u te duur?! Prijsdruk - 7,7 (41 stemmen) - 4 reacties
Wanneer is een cadeau een cadeau? Beïnvloeden - 7,9 (13 stemmen)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,8 (20 stemmen) - 5 reacties
20 ideeën voor nieuwe klanten Verkoopkansen - 8,3 (27 stemmen) - 1 reacties
De prijs als excuus Prijsdruk - 8,0 (24 stemmen) - 1 reacties
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! Verkoopstrategie - 7,4 (26 stemmen) - 1 reacties
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk Geloofwaardigheid - 7,2 (40 stemmen) - 1 reacties
Schrijf om te scoren Offertes - 7,0 (5 stemmen) - 1 reacties
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? Prijs - 7,4 (9 stemmen) - 1 reacties
Verkopen zonder over uw product te praten Verkooptechniek - 9,5 (19 stemmen)
De psychologie van prijzen Prijs - 8,7 (18 stemmen)
Verkopen aan autoritaire klanten Acquisitie - 9,1 (28 stemmen) - 3 reacties
Er kan altijd nog 5% vanaf Prijsdruk - 7,5 (94 stemmen) - 8 reacties
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? Verkopen aan grote klanten - 8,5 (71 stemmen) - 6 reacties
De klantgerichtheid bij mijn slager Klantencontact - 8,7 (44 stemmen) - 4 reacties
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! E-mail - 6,4 (7 stemmen) - 4 reacties
Een goede verkoper let op zijn woorden Beïnvloeden - 9,1 (17 stemmen) - 3 reacties
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! Verkoopstrategie - 7,8 (29 stemmen)
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (68 stemmen) - 19 reacties
De psychologische prijs van een Boeing 737 Prijs - 6,8 (5 stemmen)
Is uw contactpersoon een marionet? Verkoopgesprek - 7,5 (2 stemmen) - 2 reacties
'Preventief ruimen!' Onderhandelen - 7,0 (21 stemmen) - 4 reacties
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet Koude Acquisitie - 8,4 (75 stemmen) - 8 reacties
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? Koude Acquisitie - 7,7 (77 stemmen) - 16 reacties
Direct meer verkopen aan verse klanten Klantbehoefte - 8,8 (25 stemmen) - 4 reacties
Hunters: hebben we die nodig? Acquisitie - 7,7 (28 stemmen) - 7 reacties
Drie boodschappen die uw klant moet horen Loyaliteit - 7,5 (35 stemmen) - 6 reacties
Wat is uw toegevoegde waarde? Verkoopstrategie - 7,7 (55 stemmen) - 9 reacties
Acht tips voor succesvol offreren Offertes - 7,7 (50 stemmen) - 10 reacties
Neemt u later nog maar eens contact met me op... Acquisitie - 7,8 (68 stemmen) - 2 reacties
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant Klanttevredenheid - 7,7 (51 stemmen) - 12 reacties
Verkopen aan assertieve klanten Klantentypologie - 7,7 (49 stemmen) - 6 reacties
Nee, dank u wel! Problemen met Verkopen - 7,4 (20 stemmen) - 3 reacties
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? Moeilijke klanten - 7,2 (76 stemmen) - 3 reacties
Op pad met je baas Salesmanager - 6,8 (38 stemmen) - 3 reacties
U kunt me altijd bellen! Telefoontechniek - 7,2 (14 stemmen)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek Verkoopgesprek - 7,5 (55 stemmen) - 12 reacties
Maak een ‘klojo-berekening’ Problemen met Verkopen - 6,7 (34 stemmen) - 1 reacties
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust Verkooptactiek - 7,7 (13 stemmen) - 2 reacties
Afwijzing: vervelend, maar keep going! Moeilijke klanten - 7,2 (18 stemmen) - 4 reacties
Klagers weren, of juist niet? Zelfontwikkeling - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven Verkopen aan grote klanten - 7,5 (110 stemmen) - 10 reacties
En via de zijdeur weer naar binnen... Presenteren - 7,7 (20 stemmen) - 8 reacties
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers Moeilijke klanten - 6,7 (18 stemmen) - 1 reacties
Verkoopstrategieën Verkoopstrategie - 5,5 (54 stemmen) - 10 reacties
Herken het kaf tussen het koren Kwalificeren - 8,2 (16 stemmen) - 2 reacties
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten Moeilijke klanten - 8,0 (24 stemmen) - 4 reacties
CRM: verdiep het contact met uw prospects CRM - 6,8 (18 stemmen) - 6 reacties
Standaard elevator pitch? Niet doen! Elevator Pitch - 8,6 (62 stemmen) - 9 reacties
De 6 basisprincipes van krachtig handelen Zelfontwikkeling - 7,3 (4 stemmen) - 2 reacties
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? Poortwachter - 6,5 (2 stemmen)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant Psychologie in de verkoop - 7,4 (13 stemmen) - 4 reacties
Strategische voorbereiding op het klantengesprek Strategie - 6,6 (37 stemmen) - 3 reacties
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? Presenteren - 8,2 (97 stemmen) - 10 reacties
Hoeveel korting wilt u? Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties
Waarom ook tevreden klanten makkelijk weglopen Acquisitie - 7,1 (58 stemmen) - 9 reacties
Stop te verkopen wat u hebt! Productkennis - 7,8 (6 stemmen)
Hoe heet u ook alweer? Netwerken - 6,7 (11 stemmen)
Gun uw concurrent verliesgevende klanten Concurrenten - 7,7 (61 stemmen) - 2 reacties
Gelóóft de klant wat u vertelt? Overtuigen - 7,1 (35 stemmen) - 7 reacties
Leer de houding van je klant herkennen Verkoopgesprek - 7,4 (39 stemmen) - 1 reacties
Wie kwalificeert wie? Kwalificeren - 7,1 (17 stemmen) - 1 reacties
Klant is koning – tot op zekere hoogte Moeilijke klanten - 7,0 (12 stemmen) - 5 reacties
Nieuwe klanten zoeken doet pijn! Acquisitie - 7,7 (43 stemmen) - 11 reacties
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt Acquisitie - 7,2 (24 stemmen) - 6 reacties
Ik wil er nog eventjes over nadenken! Moeilijke klanten - 7,3 (28 stemmen) - 3 reacties
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget Argumentatie - 7,6 (96 stemmen) - 8 reacties
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer Klantkwalificatie - 8,1 (19 stemmen)
Sorry klant, ik kan u niet helpen Onrendabele klanten - 7,8 (4 stemmen) - 2 reacties
Over prijspijn en hoe af te komen van onrendabele klanten? Prijs - 8,1 (26 stemmen) - 7 reacties
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie Eerste indruk - 6,3 (7 stemmen) - 6 reacties
(H)Eerlijk Scoren! Succes in de Verkoop - 7,7 (24 stemmen) - 5 reacties
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! Taalgebruik - 7,9 (57 stemmen) - 8 reacties
Klanten willen producten aanraken Psychologie in de verkoop - 6,1 (8 stemmen) - 5 reacties
No more Mr Niceguy! Moeilijke klanten - 7,8 (54 stemmen) - 5 reacties
15 (on)Waarheden over klanttevredenheid, klantbehoud en klachten Klanttevredenheid - 8,1 (30 stemmen) - 7 reacties
Effe een gezellig bakkie koffie? Moeilijke klanten - 5,0 (1 stemmen) - 5 reacties
De wachtende klant, een wandelende atoombom Klachten - 6,5 (4 stemmen) - 1 reacties
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten Provisie - 8,0 (1 stemmen) - 1 reacties
Servicemedewerkers even belangrijk als directie After-sales - 3,7 (3 stemmen) - 1 reacties
De klant achter de klant Referenties - 4,5 (2 stemmen) - 2 reacties
Wij ook van jou... Klantvriendelijkheid - 4 reacties
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) Prijs - 7,5 (62 stemmen) - 4 reacties
De andere kant van de tafel Inkopen - 7,0 (1 stemmen) - 1 reacties
Zo, dus u wilt een relatie aangaan met uw klant?! Vaste klanten - 9,0 (2 stemmen) - 5 reacties
Komt een verkoper bij de klant Blunders in de Verkoop - 8,7 (3 stemmen) - 3 reacties
U irriteert mij Klantenpsychologie - 8,5 (6 stemmen)
Verkopen in Noord Holland is lastiger dan u denkt… Acquisitie - 9,5 (4 stemmen) - 3 reacties
De 7 doodzonden van het verkoopgesprek Gesprekstechniek - 7,0 (82 stemmen) - 4 reacties
U verkoopt te duur! Moeilijke klanten - 5,0 (1 stemmen)
Drie tips tegen besluiteloze klanten Moeilijke klanten - 5,3 (45 stemmen) - 32 reacties
Ik wil geen accountplan schrijven... Accountplan - 7,1 (36 stemmen) - 4 reacties
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt Koopproces - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties
Elk nadeel heb z'n voordeel Argumentatie - 5,9 (24 stemmen) - 1 reacties
Hoe ga je om met weifelende klanten? Moeilijke klanten - 7,5 (62 stemmen) - 3 reacties
De beste verkoper is een leider! Verkoopsucces - 7,0 (50 stemmen)
Ik ben boos! Luisteren - 7,8 (30 stemmen) - 5 reacties
“Dat past niet binnen mijn budget” Korting - 6,4 (21 stemmen) - 1 reacties
De klant is mens! Acquisitie - 6,8 (20 stemmen)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) Onderhandelen - 7,6 (16 stemmen)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) Onderhandelen - 7,5 (6 stemmen)
Waarom lopen klanten weg? Problemen met Verkopen - 8,3 (8 stemmen)
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? Problemen met Verkopen - 3,3 (3 stemmen)
Werkt CC bij u ook niet meer? Telefoontechniek - 6,8 (4 stemmen)
Een DAS in Schaapskleren Moeilijke klanten - 7,5 (51 stemmen) - 4 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..