|
|
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging
Gesprekstechniek - 7,0 (1 stemmen) - 2 reacties
Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij kunnen dit principe prima gebruiken in de verkoop, lees hier hoe.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen als adviseur, kan dat wel?
Adviserend Verkopen - 7,8 (34 stemmen) - 7 reacties
Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een trusted partner kan worden voor uw klant.
|
Lees verder..
|
|
|
Help de klant aankopen in 2 stappen
Afsluittechnieken - 9,4 (8 stemmen)
De meeste gangbare afsluittechnieken werken niet omdat ze niet inspelen op het aankoopproces bij de klant. Ontdek hier hoe maatwerk u kan helpen meer deals binnen te halen.
|
Lees verder..
|
|
|
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd?
Prijsdruk - 8,2 (9 stemmen)
Het aantal prospects dat afwijst op prijs is vele malen hoger dan het aantal prospects dat werkelijk niet te spreken is over de prijs. Ontdek hoe dat zit en wat u met deze kennis kunt doen.
|
Lees verder..
|
|
|
Vijf tips om vertrouwen te winnen
Vertrouwen - 8,4 (28 stemmen) - 2 reacties
Als het over vertrouwen gaat, gaat het over wat uw gedrag laat zien aan de klant. Niet over wat u denkt, maar over wat u doet! 5 tips om direct aan de slag te gaan met effectiever vertrouwen winnen.
|
Lees verder..
|
|
|
De status quo openbreken bij de klant
Acquisitie - 10,0 (26 stemmen)
Organisaties staan vaak niet open voor uw oplossing omdat u hen niet aanspreekt op hun onuitgesproken behoeften. Ontdek hoe u een organisatie in beweging brengt.
|
Lees verder..
|
|
|
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen!
Verkoopstrategie - 7,4 (26 stemmen) - 1 reacties
In concurrerende markten kan het handig zijn uzelf van een hefboom te verzekeren om deals binnen te halen. Hoe doet u dat en wat zijn de valkuilen?
|
Lees verder..
|
|
|
Scoor met een SMART offerte
Offertes - 9,5 (2 stemmen)
Uw potentiële klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Geef ze die duidelijkheid. Ontdek hoe u beter scoort met een SMART geschreven offerte.
|
Lees verder..
|
|
|
Succesvol offreren door de vraag te creëren
Offertes - 5,9 (13 stemmen) - 1 reacties
Offertes schrijven we op aanvraag van de klant, maar dat betekent niet dat we hoeven te wachten tot de klant zijn vraag heeft geformuleerd. Ontdek hoe u tot een effectieve offerte komt.
|
Lees verder..
|
|
|
Wat is uw toegevoegde waarde?
Verkoopstrategie - 7,7 (55 stemmen) - 9 reacties
De gemiddelde klant bestaat niet, toch leveren veel verkopers nog altijd gemiddelde producten voor gemiddelde klanten. Hoe zorgt u dat u bovengemiddeld wordt?
|
Lees verder..
|
|
|
Als de klant afhaakt
Klantenkennis - 7,7 (83 stemmen) - 5 reacties
Wat doet u wanneer een belangrijke klant afhaakt? Drie tips om de meest gemaakte fouten te omzeilen.
|
Lees verder..
|
|
|
Ik snap wat u bedoelt
Problemen met Verkopen - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties
Circa 75% van de ondervraagde inkopers zegt hoogstwaarschijnlijk wel te kopen, als u niet in een van de drie valkuilen trapt. Welke zijn dat?
|
Lees verder..
|
|
|
Behoefte versus wens
Prijs - 7,8 (29 stemmen) - 3 reacties
Het is heel normaal om te vragen of alles naar wens is. Tijdens verkooptrainingen leren we het belang van het achterhalen van de klantwens. Natuurlijk heeft u zichzelf volledig op scherp gezet om in al uw verkoopgesprekken de klantwens te achterhalen. Logisch toch..?
|
Lees verder..
|
|
|
SPIN, een veel toegepaste vraagtechniek
Vraagtechniek - 6,6 (166 stemmen) - 19 reacties
Spin® is een veel gebruikte vraagtechniek, bedoeld voor verkoop van 'dure' producten en services. Het acroniem staat voor: Situatie, Probleem, Implicatie en Need payoff vragen. Spin werd ontwikkeld door Neil Rackham.
|
Lees verder..
|