|
|
Marketing en sales voor softwarebedrijven
Marketing
Veel softwarebedrijven lopen vast in hun conversies. Hoe kunnen ze zich weer onderscheiden en aantrekkelijk worden? Lees het hier.
|
Lees verder..
|
|
|
Zo zet u de klant in de JA-modus
Offertes - 8,9 (9 stemmen)
De reden dat u een offerte mag schrijven is een behoefte van een klant. Hoe vertaalt u deze klantvraag naar een onweerstaanbare offerte? Ontdek hoe u de klant in de JA-modus zet.
|
Lees verder..
|
|
|
De toekomst van B2B verkoop
Verkoopstrategie - 9,3 (21 stemmen) - 3 reacties
De B2B wereld is veranderd. Ga aan de slag met deze vier onmisbare strategieën om in de voorhoede van sales te blijven.
|
Lees verder..
|
|
|
Jouw klant wil spanning in de relatie
Koude acquisitie - 10,0 (6 stemmen)
Echte verleiders doorbreken de voorspelbaarheid. Lees hier hoe je net als zij zorgt voor gezonde spanning in je relaties - dat wekt de belangstelling!
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen als rouwbegeleiding
Koude acquisitie - 9,7 (9 stemmen)
Afscheid nemen van een oude manier van werken (lees: jou als nieuwe leverancier aanvaarden!) is voor organisaties een rouwproces. Ontdek hier hoe je daar succesvol mee om gaat.
|
Lees verder..
|
|
|
Help de klant aankopen in 2 stappen
Afsluittechnieken - 9,4 (14 stemmen)
De meeste gangbare afsluittechnieken werken niet omdat ze niet inspelen op het aankoopproces bij de klant. Ontdek hier hoe maatwerk u kan helpen meer deals binnen te halen.
|
Lees verder..
|
|
|
Zonder pijn kun je niks verkopen
Acquisitie - 8,1 (26 stemmen) - 1 reacties
Wil je succesvol nieuwe klanten vinden en cross sellen bij bestaande klanten, dan moeten ze pijn ervaren. Het opstellen van een painlist is hierbij een handige tool. Lees er alles over en ga direct met de tips aan de slag.
|
Lees verder..
|
|
|
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil
Klantenkennis - 8,8 (5 stemmen)
Om te kunnen leren van geschiedenis is kennis ervan nodig. Hoe zat het ook alweer met alle ontwikkelingen in de verkoop, en wat kan je ermee voor de toekomst? Ontdek het hier.
|
Lees verder..
|
|
|
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging
Gesprekstechniek - 7,0 (1 stemmen) - 2 reacties
Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij kunnen dit principe prima gebruiken in de verkoop, lees hier hoe.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen als adviseur, kan dat wel?
Adviserend Verkopen - 7,8 (34 stemmen) - 7 reacties
Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een trusted partner kan worden voor uw klant.
|
Lees verder..
|
|
|
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd?
Prijsdruk - 8,2 (9 stemmen)
Het aantal prospects dat afwijst op prijs is vele malen hoger dan het aantal prospects dat werkelijk niet te spreken is over de prijs. Ontdek hoe dat zit en wat u met deze kennis kunt doen.
|
Lees verder..
|
|
|
Vijf tips om vertrouwen te winnen
Vertrouwen - 8,4 (28 stemmen) - 2 reacties
Als het over vertrouwen gaat, gaat het over wat uw gedrag laat zien aan de klant. Niet over wat u denkt, maar over wat u doet! 5 tips om direct aan de slag te gaan met effectiever vertrouwen winnen.
|
Lees verder..
|
|
|
De status quo openbreken bij de klant
Acquisitie - 10,0 (36 stemmen) - 2 reacties
Organisaties staan vaak niet open voor uw oplossing omdat u hen niet aanspreekt op hun onuitgesproken behoeften. Ontdek hoe u een organisatie in beweging brengt.
|
Lees verder..
|
|
|
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen!
Verkoopstrategie - 7,4 (26 stemmen) - 1 reacties
In concurrerende markten kan het handig zijn uzelf van een hefboom te verzekeren om deals binnen te halen. Hoe doet u dat en wat zijn de valkuilen?
|
Lees verder..
|
|
|
Scoor met een SMART offerte
Offertes - 9,7 (3 stemmen)
Uw potentiële klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Geef ze die duidelijkheid. Ontdek hoe u beter scoort met een SMART geschreven offerte.
|
Lees verder..
|
|
|
Succesvol offreren door de vraag te creëren
Offertes - 5,9 (13 stemmen) - 1 reacties
Offertes schrijven we op aanvraag van de klant, maar dat betekent niet dat we hoeven te wachten tot de klant zijn vraag heeft geformuleerd. Ontdek hoe u tot een effectieve offerte komt.
|
Lees verder..
|
|
|
Wat is uw toegevoegde waarde?
Verkoopstrategie - 7,7 (55 stemmen) - 9 reacties
De gemiddelde klant bestaat niet, toch leveren veel verkopers nog altijd gemiddelde producten voor gemiddelde klanten. Hoe zorgt u dat u bovengemiddeld wordt?
|
Lees verder..
|
|
|
Als de klant afhaakt
Klantenkennis - 7,7 (83 stemmen) - 5 reacties
Wat doet u wanneer een belangrijke klant afhaakt? Drie tips om de meest gemaakte fouten te omzeilen.
|
Lees verder..
|
|
|
Ik snap wat u bedoelt
Problemen met Verkopen - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties
Circa 75% van de ondervraagde inkopers zegt hoogstwaarschijnlijk wel te kopen, als u niet in een van de drie valkuilen trapt. Welke zijn dat?
|
Lees verder..
|
|
|
Behoefte versus wens
Prijs - 7,8 (31 stemmen) - 3 reacties
Het is heel normaal om te vragen of alles naar wens is. Tijdens verkooptrainingen leren we het belang van het achterhalen van de klantwens. Natuurlijk heeft u zichzelf volledig op scherp gezet om in al uw verkoopgesprekken de klantwens te achterhalen. Logisch toch..?
|
Lees verder..
|
SPIN, een veel toegepaste vraagtechniek
Vraagtechniek - 6,5 (170 stemmen) - 19 reacties
|