Alle artikelen over Klantbehoefte

Uw offerte is net als een liefdesbrief Offerte - 8,8 (12 stemmen) - 2 reacties Net als in een liefdesbrief wilt u in een offerte de vonk laten overslaan. Hoe pakt u dat effectief aan? Ontdek het hier.
Lees verder..
Zonder pijn kun je niks verkopen Acquisitie - 8,1 (16 stemmen) - 2 reacties Wil je succesvol nieuwe klanten vinden en cross sellen bij bestaande klanten, dan moeten ze pijn ervaren. Het opstellen van een painlist is hierbij een handige tool. Lees er alles over en ga direct met de tips aan de slag.
Lees verder..
Zo zet u de klant in de JA-modus Offertes - 9,5 (2 stemmen) De reden dat u een offerte mag schrijven is een behoefte van een klant. Hoe vertaalt u deze klantvraag naar een onweerstaanbare offerte? Ontdek hoe u de klant in de JA-modus zet.
Lees verder..
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil Klantenkennis - 9,5 (2 stemmen) Om te kunnen leren van geschiedenis is kennis ervan nodig. Hoe zat het ook alweer met alle ontwikkelingen in de verkoop, en wat kan je ermee voor de toekomst? Ontdek het hier.
Lees verder..
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging Gesprekstechniek - 7,0 (1 stemmen) - 2 reacties Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij kunnen dit principe prima gebruiken in de verkoop, lees hier hoe.
Lees verder..
Verkopen als adviseur, kan dat wel? Adviserend Verkopen - 7,8 (34 stemmen) - 7 reacties Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een trusted partner kan worden voor uw klant.
Lees verder..
Help de klant aankopen in 2 stappen Afsluittechnieken - 9,5 (10 stemmen) De meeste gangbare afsluittechnieken werken niet omdat ze niet inspelen op het aankoopproces bij de klant. Ontdek hier hoe maatwerk u kan helpen meer deals binnen te halen.
Lees verder..
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? Prijsdruk - 8,2 (9 stemmen) Het aantal prospects dat afwijst op prijs is vele malen hoger dan het aantal prospects dat werkelijk niet te spreken is over de prijs. Ontdek hoe dat zit en wat u met deze kennis kunt doen.
Lees verder..
Vijf tips om vertrouwen te winnen Vertrouwen - 8,4 (28 stemmen) - 2 reacties Als het over vertrouwen gaat, gaat het over wat uw gedrag laat zien aan de klant. Niet over wat u denkt, maar over wat u doet! 5 tips om direct aan de slag te gaan met effectiever vertrouwen winnen.
Lees verder..
De status quo openbreken bij de klant Acquisitie - 10,0 (28 stemmen) Organisaties staan vaak niet open voor uw oplossing omdat u hen niet aanspreekt op hun onuitgesproken behoeften. Ontdek hoe u een organisatie in beweging brengt.
Lees verder..
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! Verkoopstrategie - 7,4 (26 stemmen) - 1 reacties In concurrerende markten kan het handig zijn uzelf van een hefboom te verzekeren om deals binnen te halen. Hoe doet u dat en wat zijn de valkuilen?
Lees verder..
Scoor met een SMART offerte Offertes - 9,5 (2 stemmen) Uw potentiële klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Geef ze die duidelijkheid. Ontdek hoe u beter scoort met een SMART geschreven offerte.
Lees verder..
Succesvol offreren door de vraag te creëren Offertes - 5,9 (13 stemmen) - 1 reacties Offertes schrijven we op aanvraag van de klant, maar dat betekent niet dat we hoeven te wachten tot de klant zijn vraag heeft geformuleerd. Ontdek hoe u tot een effectieve offerte komt.
Lees verder..
Wat is uw toegevoegde waarde? Verkoopstrategie - 7,7 (55 stemmen) - 9 reacties De gemiddelde klant bestaat niet, toch leveren veel verkopers nog altijd gemiddelde producten voor gemiddelde klanten. Hoe zorgt u dat u bovengemiddeld wordt?
Lees verder..
Als de klant afhaakt Klantenkennis - 7,7 (83 stemmen) - 5 reacties Wat doet u wanneer een belangrijke klant afhaakt? Drie tips om de meest gemaakte fouten te omzeilen.
Lees verder..
Ik snap wat u bedoelt Problemen met Verkopen - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties Circa 75% van de ondervraagde inkopers zegt hoogstwaarschijnlijk wel te kopen, als u niet in een van de drie valkuilen trapt. Welke zijn dat?
Lees verder..
Behoefte versus wens Prijs - 7,8 (31 stemmen) - 3 reacties Het is heel normaal om te vragen of alles naar wens is. Tijdens verkooptrainingen leren we het belang van het achterhalen van de klantwens. Natuurlijk heeft u zichzelf volledig op scherp gezet om in al uw verkoopgesprekken de klantwens te achterhalen. Logisch toch..?
Lees verder..
SPIN, een veel toegepaste vraagtechniek Vraagtechniek - 6,6 (167 stemmen) - 19 reacties Spin® is een veel gebruikte vraagtechniek, bedoeld voor verkoop van 'dure' producten en services. Het acroniem staat voor: Situatie, Probleem, Implicatie en Need payoff vragen. Spin werd ontwikkeld door Neil Rackham.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Willem  Verbeke

Willem Verbeke

Willem Verbeke is Emeritus Professor aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Hij studeerde wijsb.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..