Alle artikelen over Gesprekstechniek

De mythe van positief denken in verkopen Positief denken Tjakka! - verkopers irriteren de klant. Als je je klant wilt helpen begin je bij de realiteit van vandaag, niet bij mooie toekomstdromen. Lees hier waarom.
Lees verder..
Hoe een bezwaar tonnen kan kosten Bezwaren Als bezwaren van prospects vat krijgen op de verkoper, dan kan dat heel veel omzet kosten. Lees hier wat je kan doen om dit te voorkomen.
Lees verder..
Wat je zegt ben je zelf Acquisitie - 9,3 (3 stemmen) De woorden die je gebruikt laten zien wie je van binnen bent. Dat is mooi: dit kun je in je voordeel inzetten bij je acquisitiegesprek.
Lees verder..
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! Verkoopgesprek - 8,8 (19 stemmen) - 1 reacties Een prospect vraagt u iets op te sturen voor jullie volgende afspraak. Drie redenen waarom u dat niet moet doen, met tips hoe u dat aanpakt.
Lees verder..
Verkoop met woorden Taalgebruik - 8,2 (10 stemmen) - 2 reacties De woorden die u kiest bepalen voor een belangrijk deel uw verkoopsucces. Onbewust gaat daarin nog veel mis. Gebruik deze tips voor een soepeler verkoopgesprek.
Lees verder..
Hoe ga je om met klant die even komen 'shoppen'? Koude acquisitie - 9,3 (16 stemmen) - 2 reacties Een prospect benadert jou. Je springt een gat in de lucht. Maar, is dit eenzijdig contactverzoek echt zo gunstig? Lees dit en maak het gunstig.
Lees verder..
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing Koude acquisitie - 8,1 (7 stemmen) - 1 reacties Kan je jezelf loslaten in een verkoopgesprek? Kan je de klant loslaten? Daar zit jouw sleutel tot verkoopsucces. Ontdek hoe dit werkt.
Lees verder..
De voordelen van een vooruitziende blik Koude acquisitie Je wil gewoon je ding doen, zeggen waar het op staat, zorgen dat je de afspraak maakt. Zo simpel is het. Waarom zou je moeten anticiperen in het telefoongesprek? Lees het hier.
Lees verder..
Van Klik naar Conflict? Koude acquisitie - 9,8 (12 stemmen) Gebeurt het wel eens dat je een goed contact hebt met de klant en ineens wordt het toch stil of ontstaat er uit het niets weerstand? Lees hier wat je dan kan doen.
Lees verder..
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen Verkoopgesprek - 9,1 (20 stemmen) - 2 reacties Een salesgesprek is geen kruisverhoor, maar de FBI kan je wel helpen een stroef gesprek weer vlot te trekken. Gebruik deze 3 technieken…
Lees verder..
Finance: Feiten en Fabels Acquisitie - 7,0 (1 stemmen) - 2 reacties De accountancy heeft het er deze maanden maar weer druk mee. Jaarafsluitingen, Btw-aangiftes die gewoon doorgaan. En dan ook nog je sales en marketing lekker laten lopen. Hoe dan?
Lees verder..
De krachtigste afsluittechniek die er bestaat Psychologie in de verkoop - 8,6 (55 stemmen) U dacht dat de klant ging tekenen, toch gebeurde het niet. We strooien onszelf zo vaak zand in de ogen. Stop daarmee en stel uzelf open voor een échte deal closer.
Lees verder..
Bezwaren? Zoek ze op in het verkoopgesprek! Bezwaren - 8,1 (27 stemmen) - 1 reacties Bezwaren: dagelijkse kost voor de verkoper en toch vaak lastig te verteren. Drie technieken en een andere perspectief voor effectief omgaan met bezwaren.
Lees verder..
Van een online prospect een klant maken Social Selling - 9,6 (32 stemmen) Social selling wordt vaak ingezet als leadgenerator, want als we eenmaal aan tafel zitten, dan lukt het wel. De praktijk wijst anders uit. Lees hier hoe je social selling in kunt zetten voor echt duurzaam rendement.
Lees verder..
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? Klantbehoefte - 8,1 (61 stemmen) - 8 reacties Het zit in de mens om over zichzelf te praten en te horen wat wij willen horen. In het dagelijkse leven is dit niet handig en in de verkoop al helemaal niet. Hoe dan wel? 7 tips hoe u een onnatuurlijk goede verkoper kan zijn!
Lees verder..
Feedback – mét verbinding! Feedback - 8,0 (12 stemmen) - 1 reacties Feedback? Een waardevol middel om uw relaties te behouden en te versterken. Maar let op wat u doet en zegt. Tips en voorbeelden om averechtse effecten tegen te gaan.
Lees verder..
Bent u oplossingsgericht of procesgericht? Consultative Selling - 8,0 (4 stemmen) Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Richt u meer op het proces en ga effectiever verkopen.
Lees verder..
4 tips om tijdens het verkoopgesprek uw klant aan u te binden Verkoopgesprek - 8,2 (31 stemmen) - 7 reacties In sales hangt heel veel af van uw taalgebruik. Met deze 4 tips maakt u nog meer contact met uw klant.
Lees verder..
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? Acquisitie - 9,7 (30 stemmen) - 1 reacties Uw gesprekspartner is doorgaans niet de enige beslisser. De achterban speelt een belangrijke rol bij de beslissing. Hoe kunnen wij hen beïnvloeden?
Lees verder..
Zit uw klant in transformatie? Behoeften bepalen - 9,9 (34 stemmen) Besparingen of verhoogde effectiviteit alleen zijn onvoldoende redenen om te investeren in een oplossing. Klanten geven pas geld uit als ze een transformatie willen.
Lees verder..
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen Verkoopgesprek - 8,9 (25 stemmen) - 3 reacties
De 4x4 vragenmatrix Vragen stellen - 9,6 (28 stemmen)
De klant heeft zijn geloof verloren Koude Acquisitie - 8,8 (33 stemmen) - 1 reacties
Leer van tweedehands autoverkopers Prijsbezwaren - 7,5 (44 stemmen) - 3 reacties
Geef niet te snel toe, laat de klant ook iets geven Overtuigen - 9,9 (7 stemmen)
Maak van ieder bezwaar een kans Bezwaren - 7,8 (17 stemmen) - 5 reacties
Valkuil in de verkoop: te veel advies Verkoopgesprek - 8,6 (17 stemmen) - 2 reacties
Bezwaren en tegenwerpingen Acquisitie - 7,2 (48 stemmen)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Taalgebruik - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties
De 10 slechtste salesvragen Verkooptechniek - 7,7 (101 stemmen) - 8 reacties
Activeer uw ingebouwde leugendetector Intuïtie - 8,5 (31 stemmen) - 5 reacties
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek Cold Calling - 8,6 (21 stemmen) - 3 reacties
Hoe wordt uw klant beïnvloed? Acquisitie - 9,1 (17 stemmen) - 1 reacties
Maak het verschil, bereidt u goed voor! Voorbereiding - 7,9 (15 stemmen) - 1 reacties
Een goede verkoper let op zijn woorden Beïnvloeden - 9,1 (17 stemmen) - 3 reacties
Leer te dansen met kritische klanten Koude Acquisitie - 7,9 (45 stemmen) - 3 reacties
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? Feedback - 7,3 (15 stemmen) - 4 reacties
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? Intuïtie - 9,0 (40 stemmen) - 3 reacties
Ziet uw klant u als autoriteit? Koude Acquisitie - 8,6 (31 stemmen) - 3 reacties
De klant heeft een eigen willetje Koude Acquisitie - 8,8 (38 stemmen) - 3 reacties
Bereidt u zich voor zoals Obama? Voorbereiding - 6,7 (16 stemmen)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog Koude Acquisitie - 9,0 (18 stemmen) - 3 reacties
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? Koude Acquisitie - 8,0 (28 stemmen) - 6 reacties
Verkoop niet zoals uw CEO Verkooptechniek - 8,8 (51 stemmen) - 2 reacties
Zin en onzin van open vragen Vragen stellen - 7,6 (23 stemmen) - 4 reacties
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas Solliciteren in de Verkoop - 9,2 (27 stemmen)
Sluit uw verkoopgesprek af met een deal Afsluittechnieken - 7,8 (37 stemmen) - 1 reacties
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips Koude Acquisitie - 9,1 (40 stemmen) - 11 reacties
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant? Overtuigen - 7,8 (20 stemmen) - 5 reacties
Overvragen in onderhandelingen en toch uw zin krijgen Onderhandelen - 7,8 (17 stemmen) - 4 reacties
Het antwoord op ‘We hebben geen budget’ Bezwaren - 4,4 (42 stemmen) - 9 reacties
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? Koude Acquisitie - 6,5 (17 stemmen)
Bezwaren tegen een techniek Bezwaren - 7,5 (39 stemmen) - 4 reacties
Nu even niet! Verkoopgesprek - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties
De kracht van uw eigen territorium Psychologie in de verkoop - 6,9 (13 stemmen) - 11 reacties
Misser: te weinig aandacht voor de klant Klantenpsychologie - 7,1 (30 stemmen) - 1 reacties
Uw voice-mail als verbale handtekening Voicemail - 7,0 (98 stemmen) - 26 reacties
Ontdek het gevoel van de klant Klantencontact - 8,1 (9 stemmen) - 2 reacties
Gesprekstechniek bij bezwaren Tegenwerpingen - 7,7 (88 stemmen) - 14 reacties
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen Succesfactoren - 7,2 (34 stemmen) - 2 reacties
Topverkopers zijn topversierders Verkoopgesprek - 7,0 (96 stemmen) - 36 reacties
Diep ademhalen voordat u begint met spreken Telefoontechniek
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..