Alle artikelen over Concurrenten

Blinde vlekken als competitief voordeel Acquisitie - 9,9 (12 stemmen) - 1 reacties Logica wordt in het zakenleven meer gewaardeerd dan verbeelding. Dit leidt tot blinde vlekken en daar liggen jouw verkoopkansen! Lees hier waarom en hoe.
Lees verder..
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort Offertes - 8,0 (21 stemmen) - 4 reacties Wat doen andere bedrijven zo goed in hun offerte? Heb je een voorbeeld van een winnende offerte? Het zijn vragen die ik regelmatig krijg. Ontdek hier wat winnaars in offertetrajecten doen.
Lees verder..
Voorkom dat u verliest van de concurrent Opdracht verliezen - 9,0 (16 stemmen) We verliezen deals vaak om andere redenen dan waarom we ze winnen. Dat is vreemd. Lees mee wat er mis gaat in die redenering en leer uw concurrenten overtreffen.
Lees verder..
De paradox van beïnvloeden Acquisitie - 9,3 (19 stemmen) - 1 reacties De klant lijkt geen oren te hebben naar uw USP's. Denkt u wel met de klant mee? Daar begint uw weg naar succes.
Lees verder..
Meer opdrachten scoren uit offertes Offertes - 8,6 (16 stemmen) Ook zo benieuwd waarom uw concurrenten meer opdrachten uit offertes scoren? Ontdek de gemeenschappelijke kwaliteiten van deze winnaars van offertetrajecten en verhoog uw eigen winkansen!
Lees verder..
Bent u beter dan goed? Zelfontwikkeling - 8,0 (17 stemmen) - 2 reacties Optimaal het verschil uitmaken ten opzichte van uw concurrentie - dat is uw taak. Maar hoe doet u dat? Tips om beter dan goed te worden in uw vak.
Lees verder..
Bent u als verkoper inwisselbaar? Verkooptechniek - 9,7 (46 stemmen) - 2 reacties Voetsoldaat of het verschil maken? Geen moeilijke keuze. Maar nu nog daadwerkelijk de stap naar verandering nemen. Tips en oefeningen om uw kansen te maximaliseren.
Lees verder..
Uw concurrenten kiest u zelf Prijsdruk - 7,7 (33 stemmen) - 1 reacties Zijn AH en de Aldi concurrenten? En Burger King en De Librije? Kies zelf uw concurrenten en reken af met de 'ik weet een goedkoper adresje' afwijzing.
Lees verder..
CRM: lust of last? CRM - 7,8 (27 stemmen) - 20 reacties De inzet van CRM kan voor de verkoper een lust of een last zijn. Dit komt door misverstanden over wat CRM is en de manieren waarop het wordt geïmplementeerd. Zet CRM in om duurzaam concurrentievoordeel te realiseren.
Lees verder..
Benut strategische verkoopkansen Strategie - 8,0 (21 stemmen) - 2 reacties Hoe denkt u mee met de klant over strategische oplossingen? In 4 stappen naar meer toegevoegde waarde.
Lees verder..
'I told you so' Overtuigen - 7,6 (45 stemmen) ‘Zie je wel. Had je maar niet met hen in zee moeten gaan. Had je maar beter naar me moeten luisteren.’ Deze woorden hebben mij vaak op mijn lippen gebrand. Vooral als ik een telefoontje kreeg voor een nieuwe afspraak met de klant.
Lees verder..
De grootste concurrent is…? Prijs - 7,0 (9 stemmen) - 5 reacties Geef jij indicatieve prijzen af aan prospects in de beginfase van het verkoopproces? Mijn ervaring is dat het managen van verwachtingen in zijn algemeenheid en het managen van prijsverwachtingen in het bijzonder tijdens het eerste verkoopgesprek, de meeste vruchten afwerpt.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Willem  Verbeke

Willem Verbeke

Willem Verbeke is Emeritus Professor aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Hij studeerde wijsb.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..