|
|
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort
Offertes - 8,0 (22 stemmen) - 4 reacties
Wat doen andere bedrijven zo goed in hun offerte? Heb je een voorbeeld van een winnende offerte? Het zijn vragen die ik regelmatig krijg. Ontdek hier wat winnaars in offertetrajecten doen.
|
Lees verder..
|
|
|
Praat jij over je concurrenten?
Koude acquisitie - 9,2 (10 stemmen) - 2 reacties
Je hoeft je concurrenten niet te negeren of te verzwijgen. Ze kunnen zelfs een hefboom zijn naar jouw diensten. Ontdek hier hoe dat in zijn werk gaat.
|
Lees verder..
|
|
|
Blinde vlekken als competitief voordeel
Acquisitie - 9,9 (37 stemmen) - 1 reacties
Logica wordt in het zakenleven meer gewaardeerd dan verbeelding. Dit leidt tot blinde vlekken en daar liggen jouw verkoopkansen! Lees hier waarom en hoe.
|
Lees verder..
|
|
|
Voorkom dat u verliest van de concurrent
Opdracht verliezen - 9,0 (17 stemmen)
We verliezen deals vaak om andere redenen dan waarom we ze winnen. Dat is vreemd. Lees mee wat er mis gaat in die redenering en leer uw concurrenten overtreffen.
|
Lees verder..
|
|
|
De paradox van beïnvloeden
Acquisitie - 9,3 (21 stemmen) - 1 reacties
De klant lijkt geen oren te hebben naar uw USP's. Denkt u wel met de klant mee? Daar begint uw weg naar succes.
|
Lees verder..
|
|
|
Meer opdrachten scoren uit offertes
Offertes - 8,6 (17 stemmen)
Ook zo benieuwd waarom uw concurrenten meer opdrachten uit offertes scoren? Ontdek de gemeenschappelijke kwaliteiten van deze winnaars van offertetrajecten en verhoog uw eigen winkansen!
|
Lees verder..
|
|
|
Bent u beter dan goed?
Zelfontwikkeling - 8,0 (17 stemmen) - 2 reacties
Optimaal het verschil uitmaken ten opzichte van uw concurrentie - dat is uw taak. Maar hoe doet u dat? Tips om beter dan goed te worden in uw vak.
|
Lees verder..
|
|
|
Bent u als verkoper inwisselbaar?
Verkooptechniek - 9,7 (48 stemmen) - 2 reacties
Voetsoldaat of het verschil maken? Geen moeilijke keuze. Maar nu nog daadwerkelijk de stap naar verandering nemen. Tips en oefeningen om uw kansen te maximaliseren.
|
Lees verder..
|
|
|
Uw concurrenten kiest u zelf
Prijsdruk - 7,7 (33 stemmen) - 1 reacties
Zijn AH en de Aldi concurrenten? En Burger King en De Librije? Kies zelf uw concurrenten en reken af met de 'ik weet een goedkoper adresje' afwijzing.
|
Lees verder..
|
|
|
CRM: lust of last?
CRM - 7,8 (27 stemmen) - 21 reacties
De inzet van CRM kan voor de verkoper een lust of een last zijn. Dit komt door misverstanden over wat CRM is en de manieren waarop het wordt geïmplementeerd. Zet CRM in om duurzaam concurrentievoordeel te realiseren.
|
Lees verder..
|
|
|
Benut strategische verkoopkansen
Strategie - 7,8 (23 stemmen) - 2 reacties
Hoe denkt u mee met de klant over strategische oplossingen? In 4 stappen naar meer toegevoegde waarde.
|
Lees verder..
|
|
|
'I told you so'
Overtuigen - 7,6 (45 stemmen)
‘Zie je wel. Had je maar niet met hen in zee moeten gaan. Had je maar beter naar me moeten luisteren.’ Deze woorden hebben mij vaak op mijn lippen gebrand. Vooral als ik een telefoontje kreeg voor een nieuwe afspraak met de klant.
|
Lees verder..
|
|
|
De grootste concurrent is…?
Prijs - 7,0 (9 stemmen) - 5 reacties
Geef jij indicatieve prijzen af aan prospects in de beginfase van het verkoopproces? Mijn ervaring is dat het managen van verwachtingen in zijn algemeenheid en het managen van prijsverwachtingen in het bijzonder tijdens het eerste verkoopgesprek, de meeste vruchten afwerpt.
|
Lees verder..
|