Alle artikelen over Communicatie

Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing Verkoopgesprek Data doen klanten niet veranderen. Ze blijven weerstand geven. Bij inzichten krijg je wel veranderenergie. Lees hier hoe je de omschakeling aanpakt.
Lees verder..
Hoe breng je een prijsverhoging? Prijs - 9,0 (9 stemmen) - 1 reacties Prijsverhogingen communiceren ligt gevoelig, maar juist door zoiets als de huidige inflatie staan veel verkopers voor die opgave. Lees hier hoe je dat succesvol aanpakt.
Lees verder..
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! Cold calling - 8,8 (11 stemmen) - 1 reacties De meest gehoorde vraag die ik krijg: hoe kan ik nou overtuigen aan de telefoon? Ik geef je de beste 5 tips voor cold calling succes.
Lees verder..
Vrienden die u nog niet kent Verkoopbevordering - 8,2 (6 stemmen) Xenofobie, angst voor het onbekende, is mensen aangeboren, maar werkt ook tegen ons, zeker in sales. Lees hier hoe dit werkt én hoe u er een positieve draai aan kan geven.
Lees verder..
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek Gesprekstechniek - 9,5 (10 stemmen) - 1 reacties Hoe je praat bepaalt voor een groot deel hoe de prospect over je gaat denken. Twijfeltaal is uit den boze. Lees hier hoe je daarbij uit de buurt blijft.
Lees verder..
Zo draagt tenderdesign bij aan de gunning Offerte Het oog wil ook wat! Ontdek hier hoe en waarom tenderdesign uw aanbestedingsplan mooier, completer én overtuigender maakt.
Lees verder..
De do’s en don’ts van complimenten maken Complimenten - 8,6 (8 stemmen) - 6 reacties We geven ze zelden, maar worden er als we ze krijgen toch erg gelukkig van: complimenten. Ontdek hier hoe het moet en ga ervoor, met alle positieve gevolgen van dien.
Lees verder..
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont Aandacht - 8,5 (19 stemmen) - 2 reacties Voor verkopers is oprechte interesse tonen van levensbelang, maar dat gaat lang niet altijd vanzelf. Integendeel… Het goede nieuws: moeite doen loont! Lees hier hoe dat werkt.
Lees verder..
Je komt elkaar altijd weer tegen Kwaliteiten van de Verkoper - 8,8 (16 stemmen) - 1 reacties We willen allemaal met respect worden behandeld, maar behandelen we zelf iedereen dan ook met respect? Dat gaat niet altijd vanzelf. Leer hier de valkuilen van respect kennen; met tips om er niet in te vallen.
Lees verder..
De kracht van de herhaling! Cold calling - 8,4 (11 stemmen) - 3 reacties Is koude acquisitie bellen met een bord voor je kop? Nee, tien keer dezelfde bellen hoort erbij! Lees hier waarom, met tips om je effectiviteit te verhogen.
Lees verder..
Veelgemaakte schrijffouten in offertes Offertes - 8,0 (13 stemmen) - 1 reacties Wist u dat 80% van de inkopers geïrriteerd raakt door schrijffouten in offerteteksten? Lees welke taalfouten vaak worden gemaakt, zodat u ze niet hoeft te maken.
Lees verder..
Alweer dezelfde klant bellen?! Koude acquisitie - 8,7 (7 stemmen) Wanneer haak je af als een prospect niet in beweging komt? Vooral niet te snel. Veel contactmomenten zijn noodzaak. Lees hier waarom en doe je voordeel met de tips.
Lees verder..
Acquisitie is leuk! Acquisitie De gunfactor maakt acquisitie veel leuker dan vaak wordt gedacht. Maar hoe kom je in de gunst bij toekomstige klanten? Je zal versteld staan van wat oprechte aandacht kan doen!
Lees verder..
From Call to Close Acquisitie - 5,5 (2 stemmen) 6 principes die iedere Software as a Service (SaaS) Sales Development Representative (SDR) uit het hoofd moet leren. Lees verder en doe er je voordeel mee.
Lees verder..
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! Acquisitie - 9,1 (13 stemmen) Veel salesmensen klagen dat ze zo weinig reacties krijgen op hun mails. Maar reageer je zelf ooit op een standaard salesmail? Precies. Met deze tips zorg je ervoor dat mensen wel gaan reageren.
Lees verder..
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder Koude acquisitie - 9,3 (7 stemmen) - 3 reacties Communicatie verloopt anders dan vroeger, maar op LinkedIn zal je net als op Tinder op moeten vallen tussen de 100-en concurrenten. Hoe pak je dat effectief aan?
Lees verder..
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden Bezwaren - 8,8 (24 stemmen) - 1 reacties Valse bezwaren en uitvluchten zijn dagelijkse kost voor verkopers. De wolf van Wallstreet bedacht een effectieve methode om ze te lijf te gaan. Lees er hier alles over.
Lees verder..
Nieuwe Klanten, hoe dan? Acquisitie - 8,4 (7 stemmen) - 2 reacties Waarom wachten op klanten als je zelf proactief aan de slag kunt? Lees hier wat een goede start en aandacht voor je kunnen doen.
Lees verder..
IMPACT van de EERSTE indruk! Eerste indruk - 7,5 (4 stemmen) Dat de eerste indruk heel belangrijk is, is inmiddels een ‘waarheid als een koe’. Lees verder om in te zien hoe belangrijk die eerste indruk werkelijk is.
Lees verder..
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” Acquisitie - 8,3 (4 stemmen) - 1 reacties Optimisme is een groot goed als je acquisitie of sales medewerker bent. Maar moet je het zijn? Kan je het leren? Lees er hier alles over.
Lees verder..
Van Klik naar Conflict? Koude acquisitie - 9,8 (12 stemmen)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales Gesprekstechniek - 10,0 (2 stemmen)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is Acquisitie - 8,6 (5 stemmen)
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,7 (10 stemmen)
In 6 stappen meer reactie op je mail E-mail - 8,7 (20 stemmen) - 3 reacties
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie Cold calling - 7,3 (4 stemmen)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? Koude acquisitie - 9,3 (12 stemmen) - 2 reacties
De vele wegen naar nieuwe orders Acquisitie - 7,8 (12 stemmen) - 6 reacties
Hoe onzekerheid je sales kan boosten Acquisitie - 9,6 (8 stemmen)
Finance: Feiten en Fabels Acquisitie - 7,0 (1 stemmen) - 2 reacties
Hoe kom je voorbij de secretaresse Acquisitie - 6,9 (14 stemmen) - 2 reacties
Je introductie is goud waard Gespreksopening - 6,6 (14 stemmen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters Lastige klanten - 8,6 (15 stemmen)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings Sales Management - 8,9 (52 stemmen) - 1 reacties
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! Lichaamstaal - 8,6 (20 stemmen)
Verkopen aan andere generaties Klantenkennis - 9,0 (8 stemmen)
Pak kansen met wat mis gaat Verkoopkansen
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects Klantencontact - 7,3 (45 stemmen) - 1 reacties
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties Presenteren - 7,2 (26 stemmen) - 4 reacties
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates Verkoopgesprek - 8,8 (16 stemmen) - 4 reacties
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit Aandacht - 8,5 (11 stemmen)
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,0 (24 stemmen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd Offertes - 7,8 (11 stemmen) - 3 reacties
Gezonde v. ongezonde winst Verkoopsucces - 6,6 (7 stemmen) - 2 reacties
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding Offertes - 7,7 (7 stemmen) - 2 reacties
De Elevator Pitch Klantencontact - 7,6 (370 stemmen) - 52 reacties
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? Offertes - 5,0 (1 stemmen)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? Offertes - 8,0 (5 stemmen)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Taalgebruik - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties
Hoe stelt u de kampioensvraag? Taalgebruik - 8,8 (51 stemmen) - 4 reacties
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp Acquisitie - 7,7 (38 stemmen) - 2 reacties
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? Geloofwaardigheid - 7,3 (10 stemmen) - 4 reacties
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? Offertes - 7,2 (5 stemmen)
Overtuigen met uw managementsamenvatting Offertes - 8,8 (4 stemmen)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten Klantencontact - 9,5 (53 stemmen)
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,3 (28 stemmen) - 6 reacties
Bedankt! De grote kracht van een klein woord Complimenten - 8,7 (36 stemmen) - 27 reacties
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil Enthousiasme - 8,0 (26 stemmen) - 9 reacties
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (68 stemmen) - 19 reacties
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien Social Media - 7,8 (13 stemmen) - 12 reacties
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? Onderhandelen - 8,1 (54 stemmen) - 11 reacties
De kunst van het uitnodigen Presenteren - 7,2 (11 stemmen) - 2 reacties
De standaardpresentatie: niet doen! Presenteren - 8,4 (28 stemmen) - 13 reacties
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde Afspraken - 7,4 (17 stemmen) - 10 reacties
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging LinkedIn - 5,6 (33 stemmen) - 20 reacties
De kracht van persoonlijk contact (I) Communicatie - 8,0 (8 stemmen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers Moeilijke klanten - 6,7 (18 stemmen) - 1 reacties
'Praat u maar, ik luister wel' Succesfactoren - 7,5 (124 stemmen) - 7 reacties
Gebarentaal verklaard Non-verbale communicatie - 7,3 (17 stemmen)
Hoe overtuigt u de ander? Overtuigen - 7,9 (10 stemmen) - 8 reacties
De kracht van persoonlijk contact (II) Communicatie - 6,9 (10 stemmen) - 2 reacties
Om te winnen moet u... Salestraining - 7,6 (24 stemmen) - 6 reacties
No more Mr Niceguy! Moeilijke klanten - 7,8 (54 stemmen) - 5 reacties
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. Klantenpsychologie - 10,0 (1 stemmen)
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Uw persoonlijke communicatieplan! Planning - 6,7 (6 stemmen)
Hoe communiceert uw klant? Klantenpsychologie - 8,0 (1 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..