|
|
|
Hoe breng je een prijsverhoging?
Prijs - 8,2 (11 stemmen) - 1 reacties
Prijsverhogingen communiceren ligt gevoelig, maar juist door zoiets als de huidige inflatie staan veel verkopers voor die opgave. Lees hier hoe je dat succesvol aanpakt.
|
Lees verder..
|
|
|
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart?
Klantbehoefte
Een deal sluiten is een feest. Bij een feest hoort natuurlijk taart. Maar wie krijgt het grootste stuk? Dát is de cruciale vraag binnen het commerciële proces en de onderhandelingen.
|
Lees verder..
|
|
|
Meningen en feiten: bent u te duur?!
Prijsdruk - 7,7 (41 stemmen) - 4 reacties
Wist u dat mensen vrijwel niet van een eerder ingenomen standpunt zijn af te brengen? Lees hoe u effectief kan leren omgaan met iedereen die “weet” dat u te duur bent.
|
Lees verder..
|
|
|
Bereidt u zich voor zoals Obama?
Voorbereiding - 6,7 (16 stemmen)
In de verkoop zouden positieve antwoorden op lastige bezwaren, zoals CEO’s en politici die hebben, goed van pas komen. Maar ja, die voorbereiding kost veel tijd en geld. Of toch niet?
|
Lees verder..
|
|
|
You’re my friend
Onderhandelen - 9,4 (23 stemmen)
We houden niet van onderhandelen maar dat het moet staat buiten kijf. De ins en outs van ons onderhandelgedrag en twee oer-tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Gek op prijsbezwaren
Prijs - 7,7 (10 stemmen) - 1 reacties
Wie zijn huis voor de vraagprijs verkoopt is blij. Maar als dat aan de eerste koper is, rijst meteen de vraag of er niet meer in had gezeten. Ontdek wat u kunt leren van een beetje weerstand tegen uw prijs.
|
Lees verder..
|
|
|
Gesprekstechniek bij bezwaren
Tegenwerpingen - 7,7 (88 stemmen) - 14 reacties
Teveel in principe goede verkoopgesprekken resulteren helaas toch niet in het gewenste resultaat, omdat we vaak onnodig vastlopen in de valkuil van de bezwaren die de prospect aanvoert.
|
Lees verder..
|
|
|
Help! De klant komt met bezwaren in mijn verkoopgesprek
Tegenwerpingen - 6,8 (5 stemmen) - 4 reacties
Voor uw gevoel had u een perfect verkoopgesprek gevoerd. Maar in plaats van bijval stuitte u op een muur van onbegrip. Gelukkig heeft u meestal nog wel een tweede kans om het goed te maken.
|
Lees verder..
|
|
|
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt
Koopproces - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties
Bijna is de deal rond. En tóch krijgt u geen volmondig ja. De klant aarzelt, maar...waarom? Wat is er met hem aan de hand? U kunt er de vinger niet op leggen. Wat moet u doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe ga je om met weifelende klanten?
Moeilijke klanten - 7,5 (62 stemmen) - 3 reacties
Het verkoopvak zou er heel anders uitzien zonder een dagelijkse dosis "Ik wil er nog eventjes over nadenken!" Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn. Helaas loop je regelmatig tegen dit bezwaar aan. Hoe pak je het aan?
|
Lees verder..
|
|
|
Show me the money
Films voor verkopers - 6,6 (16 stemmen) - 3 reacties
Drie korte inspirerende filmpjes, die niet alleen leuk zijn, maar waar wij verkopers iets van kunnen leren. Over klantbehoefte, tegenwerpingen en de kleine dingen die het verschil maken.
|
Lees verder..
|
|
|
|