|
|
|
Geld en Gedrag
Klantengedrag - 9,4 (9 stemmen)
Vrijwel allemaal doen we aan ‘mentaal boekhouden’. Wat dat is en hoe je het als sales professional in je voordeel kan laten werken lees je hier.
|
Lees verder..
|
|
|
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden
Acquisitie - 8,4 (18 stemmen)
Zolang verborgen klantbehoeften niet ontmaskerd zijn zal u de deal niet sluiten. Leer van deze praktijkvoorbeelden.
|
Lees verder..
|
|
|
Waar in de pipeline gaan leads verloren?
Acquisitie - 8,9 (18 stemmen) - 1 reacties
Als u een deal niet kunt afsluiten is het interessant om na te gaan waar in de pipeline dit gebeurt. Mogelijk verliest u in de beginfase?! Bekijk deze tips en zorg dat u daarin meer zekerheid krijgt.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten?
Verkopen aan grote klanten - 8,5 (71 stemmen) - 6 reacties
Grote accounts tonen veel weerstand in hun aankoopproces. Hoe houdt u als verkoper het proces onder controle?
|
Lees verder..
|
|
|
Verkoopt u met een Push – of Pull strategie?
Verkoopgesprek - 8,3 (90 stemmen) - 9 reacties
Bij het sluiten van een deal kunt focussen op het resultaat of op het proces. Met die laatste strategie zult u succesvoller zijn. Ontdek hier waarom.
|
Lees verder..
|
|
|
Zo komt u ongeschonden uit prijsonderhandelingen
Onderhandelen - 7,2 (11 stemmen)
Prijsonderhandelingen gaan niet alleen over geld, maar ook over uw betrouwbaarheid en de indruk die u achterlaat. Met deze tips komt u goed beslagen ten ijs.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar
Kwaliteiten van de Verkoper - 8,9 (29 stemmen) - 5 reacties
Verkopen is geen analytisch proces volgens een rechtlijnig traject. Een verkoop komt tot stand in fases die door elkaar lopen. Welke fases zijn dat?
|
Lees verder..
|
|
|
De afsluitfase
Bezwaren - 6,9 (9 stemmen) - 1 reacties
Waarom is er zoveel heisa over de afsluitfase? Zijn onze afsluittechnieken wel effectief?
|
Lees verder..
|
|
|
De laatste indruk
Eerste indruk - 6,6 (8 stemmen) - 3 reacties
We gaven al vaker tips voor het maken van een goede eerste indruk bij een klantbezoek. Maar hoe zit het met de laatste indruk? Is die ook belangrijk?
|
Lees verder..
|
|
|
Help! De klant komt met bezwaren in mijn verkoopgesprek
Tegenwerpingen - 6,8 (5 stemmen) - 4 reacties
Voor uw gevoel had u een perfect verkoopgesprek gevoerd. Maar in plaats van bijval stuitte u op een muur van onbegrip. Gelukkig heeft u meestal nog wel een tweede kans om het goed te maken.
|
Lees verder..
|
|
|
Afsluittechnieken werken
Verkoopsucces - 5,9 (18 stemmen) - 1 reacties
Als verkopers spreken over verkooptechniek denken zij in de eerste plaats aan afsluittechnieken. De klassieke handboeken staan er bol van.
|
Lees verder..
|
|
|
|