Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 24.486

Alle artikelen van Victor Bonke

Victor  Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? Koude acquisitie De ene verkoper steekt er (te) veel tijd in. De andere doet er juist bijna niets aan. Deze 4 factoren bepalen hoeveel tijd u dient te besteden aan voorbereiding op koude acquisitie.
Lees verder..
Binnenkomen ondanks NO-NAME policy Koude acquisitie - 7,5 (20 stemmen) - 1 reacties Soms stuit u bij telefonische acquisitie op een receptionist(e) die u geen naam wil of kan geven: de no-name policy. Hoe zorgt u ervoor dat u tóch in contact komt met een relevant persoon?
Lees verder..
Koud bellen: br.... Acquisitie Koude acquisitie behoort tot één van de meest lastige en gevreesde onderdelen van het verkoopvak. Vooral omdat u aan de telefoon vaker dan u lief is, wordt afgewezen. Dit praktische ‘doe-boek’ geeft u structuur, voorbeelden, inspiratie, motivatie, tips en trucs.
Lees verder..
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden Koude Acquisitie - 8,4 (31 stemmen) - 2 reacties Koude acquisitie werkt niet als er allerlei afleiding is. Concentratie is een belangrijke voorwaarde voor succes. Maar hoe doet u dat?
Lees verder..
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? Koude acquisitie - 7,8 (9 stemmen) Verkopers zijn dagelijks zo druk met allerlei activiteiten, dat het benaderen van nieuwe klanten er vaak bij in schiet. Hoe kunt u zorgen dat u voldoende tijd en ruimte maakt om nieuwe klanten te werven?
Lees verder..
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ Koude acquisitie - 8,3 (23 stemmen) - 3 reacties In Nederland vinden we tutoyeren heel gewoon, maar dat is het niet altijd. 1 keer teveel ‘je’ en u heeft uw acquisitie verbruid! Ontdek waar het mis gaat en hoe het beter kan.
Lees verder..
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie Koude acquisitie - 7,1 (18 stemmen) U weet dat u tijdens koude acquisitie vragen moet stellen en u weet dat open vragen beter werken dan gesloten vragen. Toch komen er steeds gesloten vragen uit uw mond… Hoe gaat u dat veranderen?
Lees verder..
In twee stappen bij de juiste contactpersoon Koude acquisitie - 6,4 (13 stemmen) Weten wie u precies moet hebben bij een prospect, is vaak de eerste slag bij koude acquisitie. Maar hoe komt u daar achter?
Lees verder..
NIET over uzelf beginnen Entree - 7,0 (21 stemmen) - 2 reacties Veel koude acquisiteurs praten, na hun begroeting, onwillekeurig eerst over zichzelf. Wat is daar mis mee?
Lees verder..
Stop met zeuren, ga bellen Cold Calling - 7,8 (51 stemmen) - 13 reacties Koude acquisitie is voor veel salesmensen hun grootste nachtmerrie. Overwin uw innerlijke weerstand met deze adviezen.
Lees verder..
Content op LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten LinkedIn - 8,7 (6 stemmen) - 4 reacties LinkedIn zorgt voor nieuwe klanten, wanneer u uw inhoudelijke kennis toont aan de buitenwereld. Maar welke content gaat u plaatsen? En waar? En hoe?
Lees verder..
Hoe gebruikt u vaardigheden en aanbevelingen op LinkedIn? LinkedIn - 9,1 (14 stemmen) Een opvallend onderdeel van uw LinkedIn profiel is het overzicht met ‘vaardigheden’. Allemaal foto’s van mensen en ‘scores’. Wat kunt u daarmee als verkoper?
Lees verder..
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen Koude Acquisitie - 8,5 (32 stemmen) - 2 reacties Uw primaire doel bij koude acquisitie is aan tafel komen. Maar als u die afspraak niet kunt inschieten, hoe kunt u dan toch scoren?
Lees verder..
Pijn benoemen is aandacht krijgen Acquisitie - 7,8 (11 stemmen) Hoe zorgt u dat de prospect luistert? Benoem de ‘pijn’ en u heeft gegarandeerd de aandacht te pakken.
Lees verder..
De eerste seconde is bij acquisitie bepalend Koude Acquisitie - 7,8 (37 stemmen) - 5 reacties Onderzoek heeft aangetoond dat de eerste indruk al na een halve seconde ontsaat. Hoe gebruikt u deze wetenschap bij koude acquisitie?
Lees verder..
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten LinkedIn - 8,0 (2 stemmen) - 2 reacties De bedrijfspagina op LinkedIn kan verkopers goed van dienst zijn. Verbreed uw LinkedIn kennis en ontdek hoe de company-page u nieuwe prospects op kan leveren.
Lees verder..
LinkedIn als lead-generator Koude Acquisitie - 8,7 (58 stemmen) - 11 reacties LinkedIn heeft in Nederland een grove 4 miljoen accounts. Hoe maakt u daar als verkoper optimaal gebruik van?
Lees verder..
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? Koude Acquisitie - 7,7 (22 stemmen) - 3 reacties Koude acquisitie is meestal niet onze grootste hobby. Hoe zorgt u ervoor dat u toch tijd maakt voor deze belangrijke taak?
Lees verder..
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (67 stemmen) - 19 reacties Ik krijg veel brieven waar ik niet om heb gevraagd. Soms belt een verkoper deze brief na. Heeft dit zin?
Lees verder..
Belscript: vloek of zegen? Koude Acquisitie - 8,5 (54 stemmen) - 9 reacties Wie belt als pratende computer verliest geheid klanten! Wat zegt dat over de waarde van belscripts voor B2B verkopers?
Lees verder..
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie Koude acquisitie - 8,0 (7 stemmen) - 1 reacties
Adressenbestanden: kopen/huren of zelf verzamelen? Adressen verzamelen - 8,1 (26 stemmen) - 26 reacties
Hoe wordt u als verkoper gevonden op LinkedIn? LinkedIn - 8,3 (6 stemmen)
“Bel ik gelegen?” Koude Acquisitie - 8,1 (112 stemmen) - 14 reacties
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie Koude Acquisitie - 7,8 (46 stemmen) - 6 reacties
Aandacht voor new business Sales Management - 8,1 (30 stemmen) - 8 reacties
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? Koude Acquisitie - 7,9 (27 stemmen) - 6 reacties
Twee essentiële onderdelen van uw LinkedIn-profiel LinkedIn - 7,8 (12 stemmen)
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? Koude Acquisitie - 7,4 (20 stemmen) - 2 reacties
Verhoog de productiviteit van uw hunters Sales Management - 8,4 (12 stemmen) - 4 reacties
LinkedIn-groepen als acquisitie instrument LinkedIn - 6,0 (8 stemmen) - 1 reacties
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet Koude Acquisitie - 8,3 (70 stemmen) - 8 reacties
Vier missers bij koude acquisitie Koude Acquisitie - 7,7 (78 stemmen) - 8 reacties
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? Koude Acquisitie - 7,7 (76 stemmen) - 16 reacties
Trekken aan dode paarden Koude Acquisitie - 8,5 (35 stemmen) - 2 reacties
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? Koude Acquisitie - 8,4 (17 stemmen) - 3 reacties
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken Koude Acquisitie - 6,5 (28 stemmen) - 5 reacties
Hunters: hebben we die nodig? Acquisitie - 7,7 (24 stemmen) - 7 reacties
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes Koude Acquisitie - 6,6 (8 stemmen)
Doelen stellen of doelloos bellen? Canvassen - 7,5 (10 stemmen) - 1 reacties
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? Koude Acquisitie - 6,7 (14 stemmen) - 4 reacties
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? Koude Acquisitie - 6,4 (16 stemmen)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? Koude Acquisitie - 7,7 (43 stemmen) - 3 reacties
Wat heb ik eraan? Cold Calling - 7,5 (22 stemmen) - 8 reacties
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie Cold Calling - 7,6 (40 stemmen) - 8 reacties
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie Koude Acquisitie - 8,3 (151 stemmen) - 32 reacties
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? Sales Management - 6,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? Koude Acquisitie - 7,7 (20 stemmen) - 3 reacties
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? Koude Acquisitie - 7,2 (29 stemmen) - 8 reacties
Calimero-effect bij koud bellen Koude Acquisitie - 6,8 (10 stemmen) - 5 reacties
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus Koude Acquisitie - 6,7 (14 stemmen) - 6 reacties
Rapport verkrijgen bij koude acquisitie; van Koud naar Warm contact Cold Calling - 7,6 (16 stemmen) - 6 reacties
Uitstelgedrag bij koude acquisitie Koude Acquisitie - 7,3 (38 stemmen) - 9 reacties
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? Koude Acquisitie - 6,1 (7 stemmen) - 1 reacties
Kwalificeren van prospects moet! Koude Acquisitie - 7,5 (40 stemmen) - 6 reacties
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! Koude Acquisitie - 7,0 (58 stemmen) - 6 reacties
Referenties gebruiken bij koude acquisitie Cold Calling - 6,9 (18 stemmen) - 2 reacties
CRM: verdiep het contact met uw prospects CRM - 7,1 (17 stemmen) - 6 reacties
Mail gereed hebben Acquisitie - 7,6 (16 stemmen) - 6 reacties
Gebruik bij koude acquisitie een 'proefrit' om de prospect op te warmen Cold Calling - 6,1 (22 stemmen) - 6 reacties
Afspraken nakomen Afspraken - 6,7 (9 stemmen) - 1 reacties
De scorende openingszin Gespreksopening - 5,9 (36 stemmen) - 11 reacties
De elevator-pitch bij koude acquisitie: meat on the bones Cold Calling - 7,1 (36 stemmen) - 6 reacties
Wat u sowieso moet weten over cold calling Cold Calling - 6,3 (10 stemmen) - 4 reacties
Verkoop de afspraak Cold Calling - 7,8 (38 stemmen) - 11 reacties
Behandel de secretaresse als klant Gatekeeper - 7,6 (19 stemmen) - 3 reacties
Hoe reageert u op assertieve secretaresses? Cold Calling - 6,8 (70 stemmen) - 62 reacties
De begroeting Koude Acquisitie - 7,0 (18 stemmen) - 2 reacties
De ander centraal Cold Calling - 7,5 (16 stemmen) - 5 reacties
Bij koude acquisitie moet u uw USP glashelder hebben USP - 6,3 (14 stemmen)
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam Cold Calling - 6,2 (6 stemmen)
Twitteren als verkoper: doen of laten…? Koude Acquisitie - 7,5 (11 stemmen) - 3 reacties
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie Cold Calling - 7,1 (335 stemmen) - 107 reacties
Voorkom aannames bij koude acquisitie: stel (open) vragen Cold Calling - 6,6 (12 stemmen) - 7 reacties
Behoed uzelf voor over-voorbereiding bij koude acquisitie Cold Calling - 6,2 (12 stemmen)
Kwalificeer elke prospect bij telefonische koude acquisitie Acquisitie - 4,5 (2 stemmen) - 1 reacties
Stuur geen informatie vooraf Cold Calling - 4,0 (4 stemmen) - 5 reacties
Tien openingszinnen als opwarmer bij koude acquisitie Cold Calling - 5,2 (40 stemmen) - 16 reacties
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?