Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 24.486

Alle artikelen van Herman Meijer

Herman  Meijer

Herman Meijer heeft ruim veertig jaar ervaring in Sales en Management. Hij is bedrijfsadviseur, interim-manager, trainer/coach, presentator, verzorgt bedrijfspresentaties, workshops en congressen. Tevens schrijft hij columns, artikelen en boeken.

Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! Verkoopstrategie - 7,8 (29 stemmen) Verkopers hebben het druk en staan onder druk. De klant hangt er een beetje bij, de toekomst van het bedrijf ook. Tips voor een frisse kijk op wat echt belangrijk is voor uw resultaat.
Lees verder..
Hoeveel tijd besteedt uw binnendienst aan verkopen? Binnendienst - 8,1 (33 stemmen) - 4 reacties Schokkend: de gemiddelde binnendienst besteedt slechts 17% aan daadwerkelijke verkoop. Zes tips om van uw bureautijgers weer verkopers te maken.
Lees verder..
Hoe sluit u een topdeal? Verkopen aan grote klanten - 8,0 (3 stemmen) Grote orders kunnen heel veel tijd kosten. Wanhoop niet en word niet ongeduldig. Want met deze tips sluit u zo’n mooie deal succesvol af.
Lees verder..
Is uw contactpersoon een marionet? Verkoopgesprek - 7,5 (2 stemmen) - 2 reacties U twijfelt of de persoon tegenover u aan tafel wel beslissingsbevoegdheid heeft. Elke verkoper kent deze situatie. Maar wat te doen?
Lees verder..
Checklist voor uw offerte Offertes - 8,3 (12 stemmen) - 4 reacties Het maken van een goede offerte kost inspanning, tijd en geld. Hier een praktische checklist ter ondersteuning.
Lees verder..
De klant is geen koning Klantkwalificatie - 7,3 (12 stemmen) - 4 reacties U behandelt uw klant als een koning. Maar waarom is dat niet meer genoeg?
Lees verder..
Help, mijn klant mag zelf niets beslissen. Beslissingsbevoegdheid - 6,8 (23 stemmen) - 1 reacties Na een aantal keer contact bekruipt u een onbehagelijk gevoel: mijn contactpersoon kan niets beslissen. U praat met een marionet. Wat gaat u nu doen?
Lees verder..
Nee, ik kijk alleen even. Beursverkoop - 7,8 (39 stemmen) - 8 reacties Klantencontact op een beurs wordt vaak onderschat. Hoe voorkomt u dat teveel klanten u afschepen?
Lees verder..
Heeft uw verkoopbinnendienst tijd om te verkopen? Binnendienst - 6,8 (44 stemmen) - 8 reacties Uit onderzoek blijkt dat een verkoopbinnendienst zelden een echte verkoopafdeling is. Hoe komt dat?
Lees verder..
Prospecteren? Enkele creatieve tips voor succes. Prospects - 7,5 (105 stemmen) - 6 reacties Contacten leggen met wildvreemde mensen bij onbekende bedrijven ... een nachtmerrie voor veel verkopers. Lees hoe u met deze tips kunt overleven in de verkoopjungle.
Lees verder..
Management by simplicity Zelfontwikkeling - 8,3 (32 stemmen) - 4 reacties Domweg gewoon doen. Met beide benen op de grond blijven staan, ook als u een flinke carrièregroei hebt doorgemaakt.
Lees verder..
Klantenteams voor een duurzaam relatiebeheer Relatiemanagement - 7,5 (4 stemmen) Niet alleen de contacten van een verkoper of een accountmanager bepalen de uitstraling van uw bedrijf, maar alle medewerkers die in contact komen met de klanten. Ontdek hoe klantenteams uw relatiebeheer een boost kunnen geven.
Lees verder..
De prijs moet geprezen worden Prijs - 7,8 (22 stemmen) - 4 reacties De presentatie van de prijs van een product vormt vaak het grootste dilemma tijdens of bij de afronding van een verkoopgesprek. Hoe brengt u dit gesprek tot een goed einde?
Lees verder..
Telesales en Social Media - een prachtig huwelijk After-sales - 8,0 (1 stemmen) Negen van de tien relaties beschouwen 'telesales' niet als een verkoop-, maar als een servicegesprek. De mogelijkheden om daarop in te spelen zijn het afgelopen decennium enorm uitgebreid. Leer ze te benutten.
Lees verder..
Gun uw concurrent verliesgevende klanten Concurrenten - 7,7 (61 stemmen) - 2 reacties Hoeveel klanten in uw organisatie kosten eigenlijk geld in plaats van dat ze bijdragen aan de winst? Iedere organisatie heeft er mee te maken.
Lees verder..
Klachten, irritaties en rode kaarten Klachten - 7,6 (34 stemmen) - 6 reacties De meeste klanten klagen niet maar stappen direct over naar een andere leverancier. Anders gezegd: de klagende klant wacht niet maar zapt door. Hoe kunt u de de klager vasthouden?
Lees verder..
Natuurwetten in de verkoop Verkooptheorieën - 6,5 (33 stemmen) Als wij de natuurwetten begrijpen en er ook naar handelen dan zijn wij in staat om te verkopen onder alle omstandigheden, in alle branches en markten.
Lees verder..
De wereld wordt steeds kleiner Social Media - 7,2 (6 stemmen) - 4 reacties Social media is een niet meer weg te denken fenomeen waarmee iedereen voordeel kan behalen. Onvoorstelbaar dat velen dit letterlijk links laten liggen.
Lees verder..
'Klantgeschikt' handelen Klantgerichtheid - 8,2 (26 stemmen) - 5 reacties Klantgerichtheid en kwaliteitszorg zullen meer dan ooit de graadmeters zijn waarmee de klant bepaalt bij wie producten worden ingekocht. De tijd van alleen maar klantvriendelijkheid en klantgericht dénken is voorbij.
Lees verder..
De kroon op het verkoopgesprek Afsluittechnieken - 7,1 (59 stemmen) - 1 reacties De moeilijkste fase tijdens een verkoopgesprek is natuurlijk het moment van afsluiten. Uit onderzoek blijkt dat nog geen 30% van alle verkoopgesprekken op de juiste wijze wordt afgesloten. Hoe kan het beter?
Lees verder..
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer Klantkwalificatie - 6,4 (9 stemmen)
Duurzaamheid in sales begint intern Sales Management - 7,9 (10 stemmen)
Het verschil tussen ‘verkopers’ en ‘verkopers’ Profiel van de Verkoper - 4,4 (25 stemmen)
De V-factor Succesfactoren - 7,0 (5 stemmen)
De opwarming van de Salesplaneet 4,0 (2 stemmen) - 3 reacties
Het belang van teamwork – de kip en het ei Sales Management - 5,3 (4 stemmen)
Hologram Sales 6,3 (4 stemmen) - 1 reacties
De glazen bol
Peter weet het beter - 2 Carrière in de Verkoop - 5 reacties
Peter weet het beter - 1 Carrière in de Verkoop - 8,5 (2 stemmen) - 7 reacties
Checklist offerte Offertes - 4,6 (10 stemmen) - 1 reacties
Zeven vergadertips voor de Salesmanager Verkoopleiding - 4,7 (11 stemmen)
Succestips voor het maken van uw offerte Offertes - 7,1 (14 stemmen) - 6 reacties
Circus Elleboog Psychologie in de verkoop - 2 reacties
De apenkapper Salestraining - 3 reacties
De klant als skelet Telefoontechniek - 2,0 (1 stemmen) - 3 reacties
Hoe je van klachten groot kunt worden Klachten - 5,5 (2 stemmen)
Opsporing verzocht! Acquisitie - 1 reacties
Servicemedewerkers even belangrijk als directie After-sales - 3,7 (3 stemmen) - 1 reacties
Ter overname aangeboden: accountmanager – zo goed als nieuw Accountmanager - 9,0 (1 stemmen) - 4 reacties
Vele wegen leiden naar order Communicatie - 6,0 (2 stemmen)
Wij ook van jou... Klantvriendelijkheid - 4 reacties
Scoren met offertes Offertes - 6,0 (10 stemmen) - 1 reacties
Komt een verkoper bij de klant Blunders in de Verkoop - 8,7 (3 stemmen) - 3 reacties
Om buiten te winnen moeten we binnen beginnen Klantkwalificatie - 8,0 (1 stemmen)
E-mail: het communicatiespook E-mail
Pimp uw verkoopcommissie Relatiemanagement - 8,0 (1 stemmen) - 1 reacties
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement Motivatie - 6,8 (12 stemmen) - 2 reacties
Het vijfde wiel aan de wagen Offertes - 6,4 (14 stemmen)
Wie heeft de belangrijkste functie? Klantenkennis - 5,8 (12 stemmen)
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?