Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 24.397

Alle artikelen van David Bloch

David  Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation

Weet waarom klanten van u kopen Communicatie - 8,5 (32 stemmen) - 8 reacties Het mooiste product, de hoogste korting – allemaal sterke verkooppunten maar niet de reden waarom de klant koopt. Welke vijf dan wel?
Lees verder..
4 tips om tijdens het verkoopgesprek uw klant aan u te binden Verkoopgesprek - 8,1 (30 stemmen) - 7 reacties In sales hangt heel veel af van uw taalgebruik. Met deze 4 tips maakt u nog meer contact met uw klant.
Lees verder..
De kracht van een goed verhaal Presenteren - 8,1 (13 stemmen) - 19 reacties Een goed verhaal werkt beter dan een reeks harde, indrukwekkende feiten. Maar hoe vertelt u zo'n verhaal? Vijf verhalende technieken om in uw presentatie te verwerken.
Lees verder..
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! Lichaamstaal - 8,2 (9 stemmen) Wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar voor 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. Waardevolle lessen uit de presentatiepraktijk.
Lees verder..
Flip-over – het beste hulpmiddel bij uw presentaties Presenteren - 8,3 (16 stemmen) - 2 reacties Presenteren zonder beamer? Jazeker! Twaalf tips vertellen u waarom de aloude flip-over u beter van dienst kan zijn.
Lees verder..
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek Presenteren - 6,6 (7 stemmen) - 2 reacties U kunt niet om de getallen heen. En u weet dat ze uw gesprek kunnen maken of breken. Gebruik deze 4 uitgangspunten voor een succesvolle dosering.
Lees verder..
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? Geloofwaardigheid - 7,2 (9 stemmen) - 1 reacties Hoe reageert u wanneer u niet kunt voldoen aan de wensen van uw klant? Ontdek waarom het de moeite loont uw ‘nee’ te trainen.
Lees verder..
Een nieuwe kijk op de oude ‘elevator pitch’ Elevator Pitch - 7,4 (19 stemmen) - 2 reacties Wanneer nam u voor het laatste uw elevator pitch onder de loep? Twee verfrissende invalshoeken voor uw kortste presentatie ooit.
Lees verder..
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties Presenteren - 7,5 (17 stemmen) - 2 reacties Als verkoper maakt u de nodige kilometers. U heeft uw eigen rijstijl. Wist u dat die veel zegt over hoe u presenteert? Lees mee en ontdek wat u van uzelf kunt leren.
Lees verder..
Feedback – mét verbinding! Feedback - 8,0 (10 stemmen) - 1 reacties Feedback? Een waardevol middel om uw relaties te behouden en te versterken. Maar let op wat u doet en zegt. Tips en voorbeelden om averechtse effecten tegen te gaan.
Lees verder..
Geloofwaardigheid: basis voor succesvol handelen 9,2 (16 stemmen) - 2 reacties Het belang van geloofwaardigheid in de verkoop onderschrijft iedereen. Maar hoeveel controle hebben we over hoe de klant ons ervaart? Veel, als u zich deze vijf pijlers van geloofwaardigheid eigen maakt.
Lees verder..
Hoe komt u optimaal voor de dag? Taalgebruik - 9,1 (22 stemmen) - 2 reacties Een enkele verkoper zal wel eens geïnterviewd worden voor radio, een blad of TV. Maar vele verkopers kunnen iets leren van tips voor een geslaagd interview – zet uzelf ijzersterk neer!
Lees verder..
Angst en effectief presenteren Presenteren - 9,0 (36 stemmen) - 4 reacties Wel eens last van plankenkoorts voor een presentatie? Vier tips om uw 'angst' te bezweren.
Lees verder..
Verbinding en relevantie: twee gouden sleutels tot effectief presenteren Presenteren - 7,1 (16 stemmen) - 6 reacties U communiceert en presenteert uzelf de hele tijd. Hoe effectief u dat doet, hangt af van hoe bewust u ermee bezig bent. Twee krachtige doch eenvoudige sleutels om uw kwaliteit te verhogen.
Lees verder..
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek Presenteren - 8,1 (86 stemmen) - 32 reacties Veel sprekers hebben één spraakgebrek: ze kunnen niet ophouden met praten. Wat kan de kracht van stilte voor u doen?
Lees verder..
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,0 (75 stemmen) - 17 reacties Spreken is zilver, zwijgen is goud... Maar hoort u wel wat uw gesprekspartner zegt? Leer de geheimen van goed luisteren.
Lees verder..
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,3 (28 stemmen) - 6 reacties Iedere verkoper kent het gezegde "U heeft 2 oren en maar 1 mond." Dus moet u meer luisteren dan praten. Maar hoe werkt dat in de praktijk?
Lees verder..
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! Verkoopbevordering - 6,4 (7 stemmen) - 4 reacties Een volle Inbox is tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Het is een continue uitdaging om door te dringen bij uw relaties. Gebruik deze tips om úw bericht eruit te laten springen.
Lees verder..
Bedankt! De grote kracht van een klein woord Complimenten - 8,6 (35 stemmen) - 24 reacties U kent al lang de motiverende kracht van een origineel en welgemeend compliment. Ontdek nu wat u kunt bereiken met eenvoudigweg bedanken.
Lees verder..
Geef uw klant de ruimte Communicatie - 8,4 (47 stemmen) - 15 reacties De veelvoorkomende communicatiefout 'invullen voor de ander' kan dodelijk zijn voor een deal. Gebruik dit ezelsbruggetje om te zorgen dat u de communicatie open houdt.
Lees verder..
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil Enthousiasme - 8,0 (26 stemmen) - 7 reacties
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien Social Media - 8,3 (12 stemmen) - 12 reacties
Intuïtie: kenmerk van leiders én topverkopers Intuïtie - 8,8 (28 stemmen) - 10 reacties
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? Salesmanagement - 8,0 (5 stemmen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? Communicatie - 7,8 (20 stemmen) - 7 reacties
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? Onderhandelen - 8,2 (53 stemmen) - 11 reacties
Presenteer uw pieken en de aandacht kent geen dalen Presenteren - 9,1 (9 stemmen) - 2 reacties
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! Persoonlijke ontwikkeling - 9,4 (9 stemmen)
Vragen tijdens uw presentatie: scoort u of gaat u de mist in? Vraagtechniek - 8,3 (54 stemmen) - 22 reacties
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten Communicatie - 7,0 (2 stemmen)
Heeft u klittenbandellebogen? Presenteren - 8,0 (14 stemmen) - 2 reacties
De kunst van het uitnodigen Presenteren - 9,2 (5 stemmen) - 2 reacties
De standaardpresentatie: niet doen! Presenteren - 8,4 (28 stemmen) - 13 reacties
Communiceren voorbij de klakkeloosheid Communicatie - 8,0 (38 stemmen) - 13 reacties
Nog meer verkopen? Kijk naar uzelf! 7,6 (12 stemmen)
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant? Overtuigen - 7,7 (19 stemmen) - 4 reacties
Elevator pitch: een korte, snelle e-cursus Elevator Pitch - 7,2 (9 stemmen) - 6 reacties
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen Communicatie - 7,4 (10 stemmen)
De Zen van verkopen Gesprekstechniek - 8,0 (31 stemmen) - 6 reacties
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde Afspraken - 7,4 (17 stemmen) - 10 reacties
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! Presenteren - 7,8 (32 stemmen) - 14 reacties
Presenteren – met een kapstok Presenteren - 7,9 (11 stemmen) - 4 reacties
Omgaan met verandering: een ware uitdaging! Veranderingen in de Verkoop - 8,1 (13 stemmen) - 8 reacties
Onderhandeling, kunst en kunde Onderhandelen - 6,6 (8 stemmen) - 5 reacties
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling LinkedIn - 5,1 (17 stemmen) - 8 reacties
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging LinkedIn - 5,5 (32 stemmen) - 20 reacties
Nieuwe kansen voor verkopers Veranderingen in de Verkoop - 7,5 (4 stemmen)
De kracht van persoonlijk contact (I) Communicatie - 7,3 (6 stemmen)
6 praktische en effectieve communicatietips Communicatie - 7,5 (8 stemmen) - 2 reacties
Assertiviteit – in uw voordeel! Assertiviteit - 7,1 (7 stemmen)
Communiceren met meer succes Communicatie - 7,7 (13 stemmen) - 4 reacties
Hoe u uzelf verkoopt Personal Branding - 7,3 (15 stemmen)
De kracht van uw eigen territorium Psychologie in de verkoop - 6,9 (13 stemmen) - 11 reacties
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? Vertrouwen - 7,9 (23 stemmen) - 7 reacties
Hoe overtuigt u de ander? Overtuigen - 7,9 (10 stemmen) - 8 reacties
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje Presenteren - 7,8 (13 stemmen)
Applaus: een behoefte én een hulpmiddel bij presenteren! Presenteren - 7,7 (27 stemmen) - 4 reacties
Zelfonderzoek voor verkopers Persoonlijke ontwikkeling - 7,3 (7 stemmen) - 8 reacties
Meer resultaat met uw verkooppresentaties Presenteren - 6,7 (15 stemmen) - 4 reacties
Beken kleur, ook in uw verkooppresentatie Presenteren - 7,5 (44 stemmen) - 6 reacties
Werken op een beursstand is toch leuk?! Beursverkoop - 7,5 (16 stemmen) - 9 reacties
Maak van uw afscheid een krachtig instrument Klantencontact - 6,1 (39 stemmen) - 12 reacties
Negativiteit - kunt u dit veroorloven? Zelfontwikkeling - 7,4 (10 stemmen) - 17 reacties
PowerPoint: hulpmiddel of middelpunt? PowerPoint - 7,6 (13 stemmen) - 12 reacties
Breng leven in uw geschreven teksten! Presenteren - 7,8 (39 stemmen) - 10 reacties
Van denken naar voelen (I) Beïnvloeden - 5,8 (4 stemmen) - 10 reacties
Een beeld spreekt 1000 woorden, een citaat bespaart 1000 woorden! Presenteren - 7,3 (27 stemmen) - 8 reacties
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' Klantgerichtheid - 7,5 (15 stemmen) - 6 reacties
Gelóóft de klant wat u vertelt? Overtuigen - 7,1 (35 stemmen) - 7 reacties
De kracht van persoonlijk contact (II) Communicatie - 6,6 (9 stemmen) - 2 reacties
Een ABC van presenteren Presenteren - 4,3 (3 stemmen)
De 3 ingrediënten van alle succesvolle presentaties Presenteren - 7,7 (56 stemmen) - 9 reacties
De Ballon en hoe te beginnen met uw presentatie Presenteren - 6,1 (9 stemmen)
Wie bedient de klant? Communicatie - 5,7 (7 stemmen)
Durft u ook ANDERS te zijn? Creativiteit in de verkoop - 4,5 (2 stemmen) - 3 reacties
Drempelvrees? Plankenkoorts? Of iets anders? Angst en Verkopen - 7,4 (13 stemmen) - 14 reacties
Minder is meer Verkoopbevordering - 4,8 (6 stemmen) - 1 reacties
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 6 E-mail - 9,0 (1 stemmen) - 6 reacties
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 5 E-mail - 8,0 (1 stemmen)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 4 4 reacties
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 3 E-mail - 4 reacties
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 2 E-mail - 6 reacties
De 10 e-Geboden: bewustwording met e-mail, deel 1 E-mail - 6,6 (9 stemmen)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt Psychologie in de verkoop - 3,9 (14 stemmen)
Brieven die beïnvloeden: een nieuwe benadering Verkoopbrief - 7,2 (55 stemmen) - 9 reacties
Op weg naar beter leiderschap tijdens vergaderingen Vergaderen
Schríjf dat artikel! Taalgebruik - 1,0 (1 stemmen)
Word een ont-niet-er! Presenteren - 7,5 (21 stemmen) - 7 reacties
Ja, maar ... of veranderingsgezind? Zelfontwikkeling - 4,3 (4 stemmen) - 2 reacties
Welkom bij de CMDZ! 6,0 (1 stemmen) - 21 reacties
Doorbreek weerstand in de verkooppresentatie Presenteren - 5,8 (8 stemmen) - 2 reacties
Een dagje uit, of echt op cursus? Salestraining - 13 reacties
Wie is de ander? Klantentypologie - 7,0 (3 stemmen) - 9 reacties
KASH – middel tot groei Zelfontwikkeling - 6 reacties
E-mail kán effectiever E-mail - 8,0 (1 stemmen) - 5 reacties
Van denken naar voelen (II) Beïnvloeden - 5,5 (2 stemmen) - 2 reacties
Wie presenteert en verkóópt: ú, of wat u projecteert? Presenteren - 4,0 (3 stemmen) - 9 reacties
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?