Boeken over Sales

Kies een onderwerp
•  Acquisitie
•  Account Management
•  Sales Management
•  Verkoopvaardigheden
•  Sales (overige)

Alle boeken
Help! ik ben verkoper (Leo Koppelaar)
Een hogere prijs is pure winst (Jos Burgers)
Lastige verkopers managen (Jan-Willem Seip)
Sales beter de baas (Edwin de Haas)
Verleid de klant (Daniëlle de Jonge, Rob Snoeijen)
Uitverkocht! (Jim Stolze)
Extreem klantgericht (Danielle de Jonge)
Sales is sexy (Lucinda Douglas, Jan-Willem Seip)
De Sales Architect (Terry van den Bemt)
De Par5 methode (Harro Willemsen, Arjo Bunnik)
De kracht van zacht (Jan-Willem Seip)
No Budget Marketing (Jos Burgers)
Waardevol verkopen (Misha Stoutenbeek)
Geef nooit korting (Jos Burgers)
Het netwerkboek (Rob B. Tol )
Hardcore Hunter (Michael van Wier)
Street smart sales (Ronald Bogaerds)
Customer experience in de praktijk (Manfred van Gurchom)
De 49 gevaarlijkste verkoopmythen (E-book) (Michel Hoetmer)
Het strategisch verkoopplan - Stappenplan bij strategische verkoopplanning (Ruud de Haas)
Verkopen met mensenkennis (Hans Faas)
IJs verkopen aan eskimo's (Pacelle van Goethem)
Verboden voor klanten, wij houden van fans (Jessica van Wingerden, Wim Schuurmans)
Red de salestijger (Marc Dijk)
Commerciële vaardigheden ( Johan van Kooten)
Acquireren is een werkwoord (Marcel Hoefman)
Een fan per dag (Jos Burgers)
Gek op gaten (Jos Burgers)
Waarom klanten wel!! bij mij kopen (Peter Kweekel)
Sales vanuit je Hart (Richard van Kray)
Sluit de deal (Michel Hoetmer)
Spin verkooptechniek - Hoe haal je grote orders binnen? (Neil Rackman)
'Klanten zijn eigenlijk nét mensen!' (Jos Burgers)
Leuker kan ik het niet maken, makkelijker wel ( Leony Bos-de Kaste)
Hondenbrokken (Jos Burgers)
Meer succes met de LinkedIn Sales Navigator! (Corinne Keijzer)
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen (Michel Hoetmer)
Salesmanagement (Gerbrand Rustenburg, Arnold Steenbeek)
Professioneel verkopen (H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm, Wim Koning)
Goed verkopen winst voor twee (Kenneth Smit)
Zelfmanagement voor verkopers en ondernemers (E-book) (Geert Delobelle)
Verkopen als tweede beroep - Klantgericht verkopen voor zakelijke professio (Werner Hoenders)
De kracht van communicatie (David Bloch)
Experttips voor onweerstaanbare offertes (Natasja Hoogenboom)
Maak van de telefoon je vriend (Michel Hoetmer)
Maak een fan van uw klant (Kenneth Blanchard, Sheldon Bowles)
De commerciële revolutie (Wessel Berkman)
Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter (Willem Verbeke, Maarten Colijn)
Praktisch sales- en accountmanagement (Robin van der Werf)
Eerlijk scoren! (Margreeth Kloppenburg, Jaco van der Schoor)
Kloteklanten 3.0 (Egbert Jan van Bel)
Klantgericht Telefoneren (Esther Bosmans)
Human2Human: de nieuwe klantrelatie (Danielle de Jonge)
De kracht van social selling (Wessel Berkman, Toni van Dam)
Wat uw klanten u niet vertellen... en uw managers niet weten (John E. Gamble )
Dus jij wilt verkoper worden? Man ga toch vissen! (Fred Rutgers)
Verkopen in 90 minuten (Dietske van Kessel )
Koud bellen: br.... (Viktor Bonke)
Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken (Peter Klijsen)
Verhoog je gunfactor (Michiel Cobben)
Persoonlijke effectiviteit (Robert Benninga, Toine Simons, Joost Sliphorst)
Het nieuwe sales- en accountplan (Jan de Wilde de Ligny)
Basisboek Sales (Robin van der Werf)
14 Tools voor sales coaching (Arnold Steenbeek)
Verkopen voor Dummies (E-book) - Pocketeditie (Tom Hopkins)
Advanced verkopen voor dummies (E-book) (Ralph Roberts, Joe Kraynak)
De eerste 10 stappen naar exportsucces (Andreas van der Ven, Wilko van Dijk)
Business-to-business verkoopacties (Dirk van Eunen, Ed van Eunen)
Complexe sales trajecten in 10 strategische stappen naar succes (Co van Leeuwen)
Winnend omgaan met tegenwerpingen (Peter Ebeling)
Relatiebeheer als groeistrategie (Jos Burgers)
Alles over Verkopen (Richte Lommert)
Selling blue elephants (Nederlands!) (Howard Moskowitz, Alex Gofman)
Opdracht binnen - Het verkoopgesprek in de praktijk (Martijn Jacobs)
Als Warme Broodjes (Ard Agteresch)
Verkopen: de nuchtere werkelijkheid (Michel Hoetmer)
Koud, Kouder, Koudst - Warm of koud, wat heeft jouw voorkeur? (Rolf Tempelman, Sander Bennink )
Competentietraining sales (Leo Broekhuizen)
Pitch (Alette Exter, Rick Willemsen)
Opdrachtgever gezocht (Jan Willem van den Brink, Maarten van Os)
Verkopen is een werkwoord (Pieter De Smet)
Presenteren is een 'feest' (Roeland Schweitzer)
De zeven zonden van verkopers (Michel Hoetmer)
Verbeter je Sales (Alexander Loudon)
Verras de klant! (Rob Snoeijen)
Persoonlijke verkoop (Hans Dekker)
Sturen naar... (Bart Veltenaar)
Hoe verliest u een tevreden klant? (Martijn Rozendaal, Marco Reijntjens)
Invloed (Robert Cialdini)
Handboek Offerte (Aldo van Sellingen)
Strategische verkoop (Kurt de Blick)
Succesvol overtuigen voor verkopers en vertegenwoordigers (Roger Dawson)
Verkoop en verkoopmanagement (David Jobber; Geoff Lancaster)
Verbeter uw verkoopteam in 22 stappen (Leo Onnekink)
20 Adviezen voor verkooptrainingen (Wim Muys)
Verkooptechnieken; Kennis & inzicht: ervaringen van topmanagers (Topmanagers)
Sales Force Automation (Nederlandstalig!) (Kees Groenewoud, Ivo Hulscher)
Overtuig uw klant (Marcel Dijcks)
Professionals & acquisitie (Frank Kwakman)
101 ideeen om nieuwe klanten te werven (Jan-Willem Seip, Jos Raeskin)
P.I.N.O-vangers; Op een slimme manier naar de beurs (Erwin Mense)

Een hogere prijs is pure winst

Jos Burgers
Paperback, 130 blz.
Adfo Books | 2e druk, 2006 |
EAN: 9789013038668

U kunt uw winst natuurlijk verhogen door meer af te zetten. Of door uw kosten te verlagen. Maar de snelste weg naar meer winst is wellicht het verhogen van uw prijzen. De prijs is namelijk het enige marketinginstrument dat direct geld opbrengt.

Een hogere prijs is pure winst

Succesvolle ondernemingen zoals Albert Heijn, Shell, de Bijenkorf, Unilever en F. van Lanschot Bankiers hanteren vaak een relatief hoog prijsniveau. Hogere prijzen dragen bij aan een goed rendement. In die zin is een hogere prijs pure winst. Winst die u in staat stelt te blijven investeren in de kwaliteit en de toekomst van uw onderneming.

Dit is het eerste boek dat een antwoord geeft op de vraag 'Hoe verhoog ik met succes mijn prijzen, met als doel het behalen van meer winst?'. En dat is opvallend in een tijd waarin vrijwel elke ondernemer met toenemende prijsdruk wordt geconfronteerd.

Als u de goedkoopste aanbieder in uw branche wilt zijn, is dit duidelijk geen boek voor u. wel als u aan prijsdruk wilt ontkomen en het prijswapen zo weinig mogelijk wilt inzetten. In het eerste deel van dit boek worden de factoren behandeld die prijsdruk veroorzaken. In het tweede deel gaat u systematisch en stapsgewijs op weg naar hogere prijzen.

'Een hogere prijs is pure winst', geschreven door Jos Burgers, is een vlot leesbaar boek, dat veel voorbeelden en illustraties bevat en is geschreven vanuit zijn ervaring als marketingadviseur. Als vorm van service is in dit boek een workshop opgenomen die de lezer, na een grondige analyse van de eigen situatie, in acht stappen meeneemt op weg naar hogere prijzen.
Inhoudsopgave
Voorwoord

Deel A. Prijsdruk, nu en in de toekomst

1. Hogere prijzen als middel tot meer winst
1.1 Hoge prijzen als succesfactor
1.2 Er is niks mis met lage prijzen
1.3 Het effect van de prijs op uw winst
1.4 Waarom krijgt de prijs zo weinig aandacht
1.5 Workshop 1

2 Wat veroorzaakt druk op uw prijzen?

2.1 Niet alle druk is prijsdruk
2.2 De acht factoren die wel prijsdruk veroorzaken
2.3 Is er eigenlijk wel sprake van prijsdruk?
2.4 Workshop 2

3 De prijsdruk zal alleen maar toenemen

3.1 De invloed van de euro
3.2 De opmars van Internet
3.3 De sterk veranderende wet- en regelgeving
3.4 Pingelen wordt steeds populairder
3.5 Meer concurrentie als gevolg van branchevervaging
3.6 Workshop 3

4 Hoe belangrijk is de prijs voor een klant?

4.1 Andere koopcriteria zijn vaak belangrijker
4.2 De kennis van prijzen is zeer beperkt
4.3 De klant wil een rechtvaardige prijs betalen
4.4 Workshop 4

Deel B. In acht stappen naar hoger prijzen

Workshop 5

Stap 1 - Zet uw angst voor hogere prijzen opzij
Stap 2 - Formuleer een prijsdoelstelling
Stap 3 - Verminder het aantal concurrenten
Stap 4 - Maak van uw klant een relatie
Stap 5 - Lever toegevoegde waarde
Stap 6 - Verlaag het risico voor uw klant
Stap 7 - Verkoop uw prijs beter
Stap 8 - Onderhandel beter

Over de auteur
Literatuur