Boeken over Sales

Kies een onderwerp
•  Acquisitie
•  Account Management
•  Sales Management
•  Verkoopvaardigheden
•  Sales (overige)

Alle boeken
Geef nooit korting (Jos Burgers)
Het netwerkboek (Rob B. Tol )
Hardcore Hunter (Michael van Wier)
Street smart sales (Ronald Bogaerds)
Customer experience in de praktijk (Manfred van Gurchom)
Een hogere prijs is pure winst (Jos Burgers)
De 49 gevaarlijkste verkoopmythen (E-book) (Michel Hoetmer)
Het strategisch verkoopplan - Stappenplan bij strategische verkoopplanning (Ruud de Haas)
Verkopen met mensenkennis (Hans Faas)
IJs verkopen aan eskimo's (Pacelle van Goethem)
Lastige verkopers managen (Jan-Willem Seip)
Verboden voor klanten, wij houden van fans (Jessica van Wingerden, Wim Schuurmans)
Red de salestijger (Marc Dijk)
De Par5 methode (Harro Willemsen, Arjo Bunnik)
Commerciële vaardigheden ( Johan van Kooten)
Acquireren is een werkwoord (Marcel Hoefman)
Waardevol verkopen (Misha Stoutenbeek)
Een fan per dag (Jos Burgers)
Uitverkocht! (Jim Stolze)
De Sales Architect (Terry van den Bemt)
Sales is sexy (Lucinda Douglas, Jan-Willem Seip)
Gek op gaten (Jos Burgers)
Waarom klanten wel!! bij mij kopen (Peter Kweekel)
Sales vanuit je Hart (Richard van Kray)
Sluit de deal (Michel Hoetmer)
Spin verkooptechniek - Hoe haal je grote orders binnen? (Neil Rackman)
No Budget Marketing (Jos Burgers)
Help! ik ben verkoper (Leo Koppelaar)
'Klanten zijn eigenlijk nét mensen!' (Jos Burgers)
Extreem klantgericht (Danielle de Jonge)
De kracht van zacht (Jan-Willem Seip)
Leuker kan ik het niet maken, makkelijker wel ( Leony Bos-de Kaste)
Hondenbrokken (Jos Burgers)
Meer succes met de LinkedIn Sales Navigator! (Corinne Keijzer)
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen (Michel Hoetmer)
Salesmanagement (Gerbrand Rustenburg, Arnold Steenbeek)
Professioneel verkopen (H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm, Wim Koning)
Goed verkopen winst voor twee (Kenneth Smit)
Sales beter de baas (Edwin de Haas)
Zelfmanagement voor verkopers en ondernemers (E-book) (Geert Delobelle)
Verkopen als tweede beroep - Klantgericht verkopen voor zakelijke professio (Werner Hoenders)
De kracht van communicatie (David Bloch)
Experttips voor onweerstaanbare offertes (Natasja Hoogenboom)
Maak van de telefoon je vriend (Michel Hoetmer)
Verleid de klant (Daniëlle de Jonge, Rob Snoeijen)
Maak een fan van uw klant (Kenneth Blanchard, Sheldon Bowles)
De commerciële revolutie (Wessel Berkman)
Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter (Willem Verbeke, Maarten Colijn)
Praktisch sales- en accountmanagement (Robin van der Werf)
Eerlijk scoren! (Margreeth Kloppenburg, Jaco van der Schoor)
Kloteklanten 3.0 (Egbert Jan van Bel)
Klantgericht Telefoneren (Esther Bosmans)
Human2Human: de nieuwe klantrelatie (Danielle de Jonge)
De kracht van social selling (Wessel Berkman, Toni van Dam)
Wat uw klanten u niet vertellen... en uw managers niet weten (John E. Gamble )
Dus jij wilt verkoper worden? Man ga toch vissen! (Fred Rutgers)
Verkopen in 90 minuten (Dietske van Kessel )
Koud bellen: br.... (Viktor Bonke)
Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken (Peter Klijsen)
Verhoog je gunfactor (Michiel Cobben)
Persoonlijke effectiviteit (Robert Benninga, Toine Simons, Joost Sliphorst)
Het nieuwe sales- en accountplan (Jan de Wilde de Ligny)
Basisboek Sales (Robin van der Werf)
14 Tools voor sales coaching (Arnold Steenbeek)
Verkopen voor Dummies (E-book) - Pocketeditie (Tom Hopkins)
Advanced verkopen voor dummies (E-book) (Ralph Roberts, Joe Kraynak)
De eerste 10 stappen naar exportsucces (Andreas van der Ven, Wilko van Dijk)
Business-to-business verkoopacties (Dirk van Eunen, Ed van Eunen)
Complexe sales trajecten in 10 strategische stappen naar succes (Co van Leeuwen)
Winnend omgaan met tegenwerpingen (Peter Ebeling)
Relatiebeheer als groeistrategie (Jos Burgers)
Alles over Verkopen (Richte Lommert)
Selling blue elephants (Nederlands!) (Howard Moskowitz, Alex Gofman)
Opdracht binnen - Het verkoopgesprek in de praktijk (Martijn Jacobs)
Als Warme Broodjes (Ard Agteresch)
Verkopen: de nuchtere werkelijkheid (Michel Hoetmer)
Koud, Kouder, Koudst - Warm of koud, wat heeft jouw voorkeur? (Rolf Tempelman, Sander Bennink )
Competentietraining sales (Leo Broekhuizen)
Pitch (Alette Exter, Rick Willemsen)
Opdrachtgever gezocht (Jan Willem van den Brink, Maarten van Os)
Verkopen is een werkwoord (Pieter De Smet)
Presenteren is een 'feest' (Roeland Schweitzer)
De zeven zonden van verkopers (Michel Hoetmer)
Verbeter je Sales (Alexander Loudon)
Verras de klant! (Rob Snoeijen)
Persoonlijke verkoop (Hans Dekker)
Sturen naar... (Bart Veltenaar)
Hoe verliest u een tevreden klant? (Martijn Rozendaal, Marco Reijntjens)
Invloed (Robert Cialdini)
Handboek Offerte (Aldo van Sellingen)
Strategische verkoop (Kurt de Blick)
Succesvol overtuigen voor verkopers en vertegenwoordigers (Roger Dawson)
Verkoop en verkoopmanagement (David Jobber; Geoff Lancaster)
Verbeter uw verkoopteam in 22 stappen (Leo Onnekink)
20 Adviezen voor verkooptrainingen (Wim Muys)
Verkooptechnieken; Kennis & inzicht: ervaringen van topmanagers (Topmanagers)
Sales Force Automation (Nederlandstalig!) (Kees Groenewoud, Ivo Hulscher)
Overtuig uw klant (Marcel Dijcks)
Professionals & acquisitie (Frank Kwakman)
101 ideeen om nieuwe klanten te werven (Jan-Willem Seip, Jos Raeskin)
P.I.N.O-vangers; Op een slimme manier naar de beurs (Erwin Mense)

Professionals & acquisitie

Frank Kwakman
Paperback, 137 blz.
Academic Service | 1e druk, 2014 |
EAN: 9789462201347

Het verwerven van opdrachten is een vak apart. Daarom zien we dat acquisitie in de meeste organisaties een afzonderlijk specialisme is, met een eigen discipline: relatiebeheerder, acquisiteur, accountmanager, enzovoorts. In de zakelijke dienstverlening is de professional echter zelf zijn product, dat wel of niet door de opdrachtgever wordt gekozen. Professionals worden dan ook geacht het acquisitievak zelf te beheersen. Voor de meeste professionals geldt dat zij van origine een 'echt' vak hebben: een discipline of professie op basis van een gedefinieerde opleiding, gevolgd door meer jaren praktijkervaring. Een professional is bijvoorbeeld organisatieadviseur, ingenieur, communicatiedeskundige, accountant, organisatieadviseur of trainer. Velen van hen hebben zich daarnaast, als 'tweede beroep' ook de rol van adviseur eigen gemaakt. De stap naar adviseurschap is vaak al een grote, en daar komt nog bij dat de adviseur ook verantwoordelijk wordt voor opdrachtverwerving. Het verwerven van opdrachten is een compleet nieuw en totaal ander vak. En eigenlijk het derde.

Professionals & acquisitie

Sommige adviseurs gaat deze acquisitie ogenschijnlijk gemakkelijk af. Voor anderen is het echter hard werken en voor een aantal daarvan lijkt acquireren welhaast een onneembare vesting. Het vak is soms omgeven door mythes en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Dit boek laat zien waar het bij acquisitie om draait, wat een professional in huis moet hebben om daarin succesvol te zijn en hoe professionals acquisitie het beste kunnen organiseren. Het boek is geïllustreerd met voorbeelden, praktische aanwijzingen en checklisten. Frank Kwakman laat zien dat acquireren een uitdagend vak is en dat het alleszins de moeite waard is er tijd en aandacht in te investeren. De belangrijkste thema's die in het boek belicht worden zijn:

- wat het voor u betekent om acquisitie te doen
- de kerncompetenties van succesvolle acquisiteurs
- verschillende werksituaties van waaruit professionals acquireren
- hoe u acquisitiegesprekken voorbereidt en voert
- het omgaan met de rollen van vakexpert, adviseur en acquisiteur
- hoe u tijd vrijmaakt voor acquisitie
- de positionering van uzelf en uw bureau
- het opbouwen van een relatie met uw opdrachtgevers
- manieren op blijvend opdrachten te verwerven
- hoe u realistische commerciële doelstellingen formuleert
- de evaluatie van acquisitie en marketinginspanningen
Inhoudsopgave
Voorwoord

Introductie

1. Inleiding: 3 ingrediënten voor succes
2. Vijf stappen bij opdrachtverwerving
3. Kerncompetenties voor acquisiteurs
4. Kerncompetenties voor acquisiteurs
5. Organiseren van acquisitie

Epiloog
Index
Over de auteur
Overzicht van geraadpleegde personen
Literatuur