Boeken over Sales

Kies een onderwerp
•  Acquisitie
•  Account Management
•  Sales Management
•  Verkoopvaardigheden
•  Sales (overige)

Account Management
Het nieuwe sales- en accountplan (Jan de Wilde de Ligny)
Basisboek Sales (Robin van der Werf)
Praktisch sales- en accountmanagement (Robin van der Werf)
14 Tools voor sales coaching (Arnold Steenbeek)
Wat uw klanten u niet vertellen... en uw managers niet weten (John E. Gamble )
Business-to-business verkoopacties (Dirk van Eunen, Ed van Eunen)
Relatiebeheer als groeistrategie (Jos Burgers)
Selling blue elephants (Nederlands!) (Howard Moskowitz, Alex Gofman)
Als Warme Broodjes (Ard Agteresch)
25 vaardigheden voor adviserend verkopen (Lenette Schuijt)
Verbeter je Sales (Alexander Loudon)
Hoe verliest u een tevreden klant? (Martijn Rozendaal, Marco Reijntjens)
Verkoop en verkoopmanagement (David Jobber; Geoff Lancaster)
Overtuig uw klant (Marcel Dijcks)
Professioneel verkopen (H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm, Wim Koning)

Overtuig uw klant

Marcel Dijcks
Paperback, 80 blz. | Nederlands
Salesmanagement | 2003
EAN: 9789013003758

Inkoop- en verkoopprocessen worden door de vrager en de aanbieder gestuurd. Natuurlijk proberen ze allebei de beste deal te sluiten, maar ze houden ook hun relatie met elkaar in het oog. Ze zullen dus beiden proberen hun opponent voor hun standpunt te winnen, maar moeten toch zo nu en dan water bij de wijn doen om de ander het gevoel te geven dat er ook voor hem winst te behalen valt.

Overtuig uw klant

Dus is het belangrijk de juiste balans te vinden tussen goed luisteren naar de klant en hem tegelijk beïnvloeden en overtuigen van uw expertise en de voordelen van een samenwerking. Dan komt het moment dat u met uw voorstel moet komen, waarbij ook weer een goede afweging gemaakt moet worden tussen uw eigen belangen en die van uw gesprekspartner. Het enige wat u daarna nog hoeft te doen, is uw klant ervan te overtuigen dat hij de beste beslissing heeft genomen; er dus voor zorgen dat hij zich ook na uw vertrek niet bekocht voelt. Hierbij moet u in gedachten houden dat de ene klant de andere niet is en dat er dus voor ieder type klant een andere aanpak gekozen moet worden. zo eenvoudig als het klinkt, kan het met behulp van dit boekje ook zijn.

In 'Overtuig uw klant' worden verschillende methoden en technieken beschreven die de account manager kan inzetten om zijn klant te beïnvloeden en uiteindelijk te overtuigen. U wint zo uw klanten voor uw product, dienst of bedrijf, zonder dat ze het gevoel krijgen iets opgedrongen te krijgen. Iedere discussie kan zo tot een win-winsituatie leiden.

Inhoudsopgave
Voorwoord
1. Over invloed
2. Bewust beïnvloeden
3. Beïnvloeden en jezelf blijven
4. Verschillende invloedstijlen
5. Invloed per verkoopfase
6. Inzicht in de klant
7. Klantentypologie
8. Actief luisteren
9. Van KernCompetenties naar waarneembaar handelen(KeCoWaHa)

Samenvatting
Curriculum vitae van de auteur
Literatuur
Reeds verschenen