In beeld bij potentiële klanten met goed gekozen relatiegeschenken

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Toen George Washington in 1782 meedeed aan de Amerikaanse verkiezingen had hij nooit kunnen weten dat hij niet alleen bekend werd omdat hij uiteindelijk president van Amerika werd. Zijn verkiezingsbutton zorgde ook voor het begin van een product dat we nu kennen als het relatiegeschenk. Destijds zorgde het voor meer bekendheid van de presidentskandidaat onder de bevolking die kon gaan stemmen. Tegenwoordig gebruiken we relatiegeschenken natuurlijk om een bedrijf bij potentiele klanten onder de aandacht te brengen.

In beeld bij potentiële klanten met goed gekozen relatiegeschenken

Laat je klanten kennis maken met je logo en bedrijfsnaam

Zeker als je startend ondernemer bent, kan het soms lastig zijn om naamsbekendheid te generen. Nu zijn er veel marketingtechnieken die heel geschikt zijn om ervoor te zorgen dat je logo en bedrijfsnaam bij het grote publiek bekend worden. Maar je kunt dat ook op een redelijk eenvoudige manier aanpakken. Bijvoorbeeld door relatiegeschenken te laten drukken met het logo van je bedrijf erop. En deze relatiegeschenken deel je vervolgens uit tijdens een beurs, of bij andere evenementen waar je klanten komen. Zo bereik je op een vrij gemakkelijke manier, een groot publiek en zelfs je doelgroep.

Attente relatiegeschenken

Van alle relatiegeschenken die verkrijgbaar zijn, zijn pennen waarschijnlijk de meest bekende. Dat is niet vreemd, want een pen is gemakkelijk mee te nemen en je hebt altijd wel een pen nodig. Dus is het ook nog eens een nuttig relatiegeschenk. Maar als bedrijf wil je soms ook je relaties tegemoet komen en iets geven wat een stukje meerwaarde heeft. Dus niet alleen nuttig, maar ook attent. En dat kan op meerdere gebieden zijn.

Duurzame relatiegeschenken

Het wordt steeds belangrijker om na te denken over de manier waarop relatiegeschenken geproduceerd zijn, of van welk materiaal ze gemaakt zijn. Daarom zijn er ook pennen verkrijgbaar die gemaakt zijn van gerecycled papier. Of geef een kaart met bloemzaadjes als relatiegeschenk. De klant heeft dan niet alleen een kaart met jouw naam en bedrijfslogo, maar zal iedere keer aan je denken bij de aanblik van de vrolijk gekleurde bloemen.

Laat je sociale betrokkenheid zien

Om je klanten kennis te laten maken met je bedrijf, kun je natuurlijk ook een plaatselijke sportwedstrijd sponseren. Laat als relatiegeschenk bidons bedrukken voor alle deelnemers aan de wedstrijd, met daarop je logo, samen met de naam van je nieuwe product. Of lever voor de gelegenheid de voetballen met je logo erop aan de wedstrijdleiding. Zo kan iedereen die aan de zijlijn staat, jouw naam tijdens de voetbalwedstrijd voorbij ziet komen. En als er regen voorspeld is, dan blijft iedereen droog dankzij de regenponcho met bedrijfslogo.

Een relatiegeschenk voor iedere gelegenheid

Eigenlijk kun je zeggen dat er voor iedere gelegenheid en ieder soort evenement een passend relatiegeschenk te bedenken is. Wil je het eenvoudig houden? Dat is geen probleem met een leuk notitieblokje of een stevige mok. Maar wil je iets meer aandacht geven aan een attent relatiegeschenk, dan is er voldoende keuze, van een luxe handdoeken set tot een sportieve jas. Wat je ook kiest, je kunt je persoonlijke boodschap op het relatiegeschenk laten drukken, zodat je bestaande en potentiele klanten in ieder geval altijd aan jou denken op het moment dat ze het relatiegeschenk oppakken, gebruiken of tegenkomen.

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering  
Gerelateerde Artikelen
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..