De kracht van deadlines

Wanneer werk jij het meest efficiënt?  Wanneer heb jij een voldaan gevoel over de dag? Ontdek hoe deadlines je structureel vooruit kunnen helpen, juist nu.

De kracht van deadlines
Voor mij geldt, dat als ik aan het begin van de dag duidelijk weet wat mijn doelen en deadlines zijn voor die dag, ik maximaal presteer. Dat komt door de kracht van die deadlines. Zodra ze er zijn, verzamelen mensen energie om ze te behalen. Een soort race tegen de klok. Door deadlines nemen mensen sneller beslissingen. Worden ze krachtiger in handelen.
Dat geldt voor Sales en ook voor prospects en klanten; met deadlines kan je ze stimuleren sneller een keuze te maken.

Deadlines in de praktijk
Cameron Herald, een zeer succesvolle Amerikaanse ondernemer, maakt gebruik van de kracht van deadlines en bedacht daarvoor een zeer eenvoudig managementsysteem. Zo eenvoudig zelfs, dat je er morgen direct mee aan de slag kan.

Hij bepaalt duidelijke kwartaal- en maanddoelen en vraagt vervolgens alle verkopers deze doelen te vertalen naar maand- en weekdoelen. Daarnaast is er elke dag, om 08.30, een korte meeting van 10 minuten (dat gaat nu via Zoom). Daarbij deelt iedere collega zijn of haar 3 prioriteiten, specifiek voor die dag. Deze 3 prioriteiten zijn bedoeld om af te ronden op die dag en afgestemd de afdelingsdoelen. De manager houdt vervolgens in hoofdlijnen in de gaten of de genoemde prioriteiten voldoende impact hebben en stuurt bij waar nodig.

Gevolg is dat heldere doelen en deadlines ontstaan, waarmee en waardoor mensen efficiënter werken. Bovendien ontstaat er een sterke focus op de maanddoelen van het bedrijf.

Golven van 6 weken

Wij hebben deze methode uitgebreid met zogenaamde Waves. Dat is een periode van 6 weken waarin we met elkaar bepaalde doelen willen behalen. Die Waves leggen we qua aanpak vast in ons Sales Playbook. Voorbeelden van Waves zijn:
  • Per persoon 100 nieuwe zinvolle LinkedIn relaties aangaan
  • Een specifieke verkoopactie met een bijzonder aanbod (in service, in prijs, in dienstverlening)
  • Per persoon 50 nieuwe droomklanten benaderen
  • De relatie versterken bij klanten en ontdekken waar kansen liggen

De deadline ligt steeds op 6 weken.

Sales Playbook
Wat heel belangrijk is bij een Wave, is dat je kennis en ervaringen met elkaar deelt. Wat gaat goed en wat gaat juist helemaal niet goed. Leer van elkaars valkuilen en sterke punten en leg die kennis vast in het Sales Playbook. Op die manier creëer je een enorme versnelling in leren en een groot team gevoel.

Tot slot: juist nu!
Vooral in deze coronatijd, nu veel mensen thuiswerken, helpen deze Waves om focus te behouden in sales en maximaal resultaat te behalen met je team.

Wil je meer weten? Kijk dan op mijn website, want ik geef binnenkort een gratis webinar over dit onderwerp.

André Hagelen

André  Hagelen
André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn specialisme is het optimaliseren van het salesproces. Hij is al jaren lang actief voor de Speakers Academy en werd gekozen tot de beste spreker ooit op het Nationale MKB Congres. Hij ontwikkelde de ‘De zeven basisprincipes voor forse omzetgroei’, die inmiddels duizenden ondernemers hebben geïnspireerd. Zie ook sales-drive.nl en andrehagelen.nl
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Efficiency, Doelen stellen, Verkoopplan
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,5
(2 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..