Reacties
filip boyen
Top artikel.
Dit is een buitengewoon goed artikel.
Het wijst terecht op de kilte die ontstaat als mensen elkaar niet meer ECHT ontmoeten. En dat niet alleen in fysieke zin....
We hollen inderdaad massaal achter die zogenaamde "social media" aan waarvan ik hoop dat deze uiteindelijk in hun belang terugzakken naar hooguit "ondersteunend"
Tot mijn spijt heb ik me ook door de hetze laten voervallen met als gevolg, dat ik er nu zo'n beetje tegenop zie als ik een klant moet bellen.
Ik ga zoeken naar een ontwenningskliniek; ik denk dat het me als mens ook weer gelukkiger maakt.
Paul
Heel goed artikel, helemaal mee eens en ook conform mijn eigen ervaring.
Goede analyse Michel, misschien een idee voor een volgend artikel hoe je het koud bellen en social media marketing kan combineren. Heb je daar ideeën over?
Iedereen van harte bedankt voor de complimenten! Ik zal in de nabije toekomst zeker terugkomen op dit onderwerp en proberen een koppeling te leggen tussen social media en de telefonische opvolging.
Michel,
Vanzelfsprekend helemaal eens met je meer dan goede betoog. Denk dat de tegenstanders vaak ook 'niet durven'. Liever veilig achter een laptop wat het net op slingeren, want dan hoef je niet met de billen bloot, ben je niet kwetsbaar.
Vanzelfsprekend zal telefonische acquisitie en ook koud bellen blijven bestaan. Mits goed uitgevoerd weliswaar. Want we zijn nu toch wel echt klaar met jonge, script voorlezende, ongeïnspireerde meisjes en jongens. Althans ... hoop ik.
En Social Media / inbound marketing etc. wordt door ons voor onze klanten) vaak ingezet als eerste filter. Waarna wij die bedrijven benaderen die hebben 'gekeken' of gereageerd. Maar we bellen dan natuurlijk ook bedrijven die daar sterk op lijken, want je zal het bericht inderdaad maar gemist hebben of toevallig 'niet op zoek zijn naar'(of niet weten dat je je kunt verbeteren, dus ook niet getriggerd worden door).
Dan is nog altijd een persoonlijk contact nodig. Een aardige oudere meneer die inventariseert, jouw problematiek en koopmotieven naar boven haalt en daar een passende oplossing en propositie tegenover zet. Die een klik met je maakt, die een goede indruk achterlaat en waarmee je misschien wel even gelachen hebt.
Kortom: beide goed en succesvol indien goed toegepast. Wij blijven het doen, hebben er nog steeds heel veel plezier in en zijn er drukker mee dan ooit.
Michel,
Vanzelfsprekend helemaal eens met je meer dan goede betoog. Denk dat de tegenstanders vaak ook 'niet durven'. Liever veilig achter een laptop wat het net op slingeren, want dan hoef je niet met de billen bloot, ben je niet kwetsbaar.
Vanzelfsprekend zal telefonische acquisitie en ook koud bellen blijven bestaan. Mits goed uitgevoerd weliswaar. Want we zijn nu toch wel echt klaar met jonge, script voorlezende, ongeïnspireerde meisjes en jongens. Althans ... hoop ik.
En Social Media / inbound marketing etc. wordt door ons voor onze klanten) vaak ingezet als eerste filter. Waarna wij die bedrijven benaderen die hebben 'gekeken' of gereageerd. Maar we bellen dan natuurlijk ook bedrijven die daar sterk op lijken, want je zal het bericht inderdaad maar gemist hebben of toevallig 'niet op zoek zijn naar'(of niet weten dat je je kunt verbeteren, dus ook niet getriggerd worden door).
Dan is nog altijd een persoonlijk contact nodig. Een aardige oudere meneer die inventariseert, jouw problematiek en koopmotieven naar boven haalt en daar een passende oplossing en propositie tegenover zet. Die een klik met je maakt, die een goede indruk achterlaat en waarmee je misschien wel even gelachen hebt.
Kortom: beide goed en succesvol indien goed toegepast. Wij blijven het doen, hebben er nog steeds heel veel plezier in en zijn er drukker mee dan ooit.
Jeffry
Geachte dame/ heer, ik gebruik inderdaad ook beiden. Dus koude acquisitie als ook social media. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met de koude acquisitie de beste resultaten heb. Via social media is niet zo direct en erg vrijblijvend. Dus ik ben het eens dat koude acquisitie springlevend is.
Het is een voorkomend voorval, dat men inderdaad alles via sociale media doet. Ik blijf erbij dat het eerste contact toch persoonlijk moet worden gelegd.
De sociale media komt als tweede om de hoek kijken.
Wil jij echt bij je potentiële klant aan tafel zitten? Pak dan de telefoon! Wat weer houd je?
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|