Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 24.315

Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie

Kunnen dezelfde woorden in een andere volgorde uw succes vergroten? Meer dan u misschien denkt.

Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie

Hieronder staan twee rijtjes met woorden. Het betreffen de karaktereigenschappen van een topper en een loser. De vraag is: wie is de topper, wie is de loser? Kijk er eens naar en geef uw oordeel.
Persoon 1: Succes - Groei - Gewoon - Tegenvaller - Domper
Persoon 2: Domper - Tegenvaller - Gewoon - Groei - Succes
Wat is uw eerste indruk? Wie is de topper, wie is de loser?

De theorie
Er is geen juist antwoord, maar 95% van de mensen zegt dat persoon 1 de topper is. Ondanks het feit dat de woorden gelijk zijn, maar dan in een andere volgorde. Die uitslag is zo overtuigend, dat er geen sprake meer kan zijn van toeval: Kennelijk speelt de volgorde van de woorden een belangrijke rol in de betekenis ervan.

Ons onderbewustzijn geeft de meeste betekenis aan de eerste indruk. En die eerste indruk beïnvloedt in sterke mate de betekenis van de woorden die volgen. De theorie stelt zelfs dat in het bovenstaande rijtje van vijf woorden, het eerste woord voor 90% de lading van een zin bepaalt. Het tweede woord 5% en de overige woorden de laatste 5%.

De praktijk
Dit betekent dat u veel meer succes uit uw cold calls en acquisitiegesprekken kunt halen wanneer u goed let op de samenstelling van uw zinnen.
Of moet ik zeggen:  Als u goed let op de volgorde van uw zinnen, kunt u meer succes halen….

Nog een voorbeeld:
We hebben een aantal nieuwe ontwikkelingen geïntroduceerd waarmee u 20% bespaart.
Of: U kunt 20% besparen, door gebruik te maken van een aantal nieuwe ontwikkelingen.

Wij merken in de praktijk (S&R is een B2B callcenter, gespecialiseerd in het werven van nieuwe klanten) dat dit vaak het verschil maakt in een succesvol gesprek.

Dat maakt telefonische acquisitie zo'n mooi proces.
Een succesvol gesprek is een schaakspel waarbij je speelt met gesprekstechnieken….

Succes!
André  Hagelen

André Hagelen

Andre Hagelen is DGA van Search & Results te Utrecht, specialist in leadgeneratie en klantbeheer. Hij is de bedenker van een effectieve methode om omzetgroei te realiseren: �De 7 basisprincipes voor Omzetgroei�. Andr� inspireert regelmatig mensen en bedrijven op congressen en seminars. En met succes; hij werd ooit uitgeroepen tot �beste spreker van het MKB�.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,4
(81 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Ivan

Ik denk dat een topverkoper dit instinctief aanvoelt, maar toch zeer interessant artikel. Wat psychologie met de grijze massa doet...

Jorden

Het misschien iets wat iedere verkoper weet of zou moeten weten, toch kan het zeker geen kwaad om er nog eens op gewezen te worden.
Leuk artikel, bedankt!

Marianne

Interessant! Vooral omdat ik niet bij die 95% zat ;-)
Stof om over na te denken en dat werkt altijd inspirerend!

Ik ben het helemaal eens met Andre's verhaal. Het succes zit tussen de oren en met name in de binnenkomer. You never have a second chance to get a first impression, en dat geldt zeker in new business afspraken en het maken van afspraken.

Annemiek Dercksen |  http://www.cmenp.nl/amersfoort

Het sterke aan dit "tips" artikel vind ik de helderheid en beknoptheid er van. De tip is voor iedereen herkenbaar, direct toepasbaar en vraagt nauwelijks tijd om te bevatten.

Paul Stoffels

Het verschilm zit inderdaad vaak in kleine dingen. De tips in het artikel zijn al lezend nogal voor de hand liggend. Maar juist daardoor verlies je het makkelijk uit het oog.

Mark

Top verhaal!

R.Beverwijk

Dit geeft voor mij een hele nieuwe kijk op acquisitiegesprekken. Bedankt voor de tip, ga hem direct uitproberen.

Goed om te lezen dat de volgorde van je woorden mede je succes bepaalt.

Martin Jan Hoekstra |  http://zien360.nl

Simpele, maar belangrijke tip voor het maken van een cold calling script.

Goede tip!
praat nooit over kosten maar investering.
Herhaal nooit het negatieve voorbeeld:
Dus het is voor u niet intressant om..... buig dit om
Het is toch belangrijk voor u dat........

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Account Management
Acquisitie
Klantgerichtheid
Leadgeneratie
Onderhandelen
Overige
Presenteren
Sales Management
Telefonische vaardigheden
Verkoopgesprek
Verkoopvaardigheden
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?